در این مقاله می‌خوانید:


برنامه ریزی سایت به کمک طرح نقشه سئو

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که تنها زمانی به یاد سئو میافتند که مرگ وب سایتشان نزدیک است؟ آیا ابتدا سایت خود را راه اندازی کرده‌اید بعد از آن به فکر سئو افتاده‌اید؟
بسیاری از افراد از این دو دسته هستند یعنی تنها زمانی به یاد سئو افتاده‌اند که مرگ و فراموشی وب سایت نزدیک شده است. این دسته از افراد چند هفته یا چند ماه بعد از راه اندازی وب سایتشان به این فکر میافتند که چرا اصلا بازدیدی از وب سایتشان نمی‌شود. اغلب صاحبان کسب و کار در این مرحله است که به یاد سئو و سرمایه گذاری روی آن میافتند. اما بهتر است بدانید که از همان اولین لحظات راه اندازی و بارگذاری وب سایت، گوگل و سایر موتورهای جستجو سئو شما را بررسی خواهند کرد. بنابراین بهتر است که همزمان با برنامه ریزی روی وب سایت و شروع به کار آن، روی سئوی سایت نیز وقت بگذارید و هر دو را گام به گام با هم پیش ببرید.
 


اگر از قبل وب سایتی دارید و در حال فراموش شدن است، بهتر است استرس نداشته باشید و در کمال آرامش سئوی آن را بهبود ببخشید. ما در این مقاله از وبلاگ وبزی به شما نکاتی را خواهیم گفت که بدون توجه به این نکته که سایت خود را راه اندازی کرده‌اید یا نه، به شما کمک خواهد کرد.

 

برنامه ریزی سئو

 

قلب سئو را بشناسید!

 

شاید مهم‌ترین نکته در سئو این باشد که بدانید : کلمات کلیدی قلب سئو شما هستند.


به عنوان یک وب سایت اهمیت به این نکته یعنی این که هر چه کلمات کلیدی مرتبط‌‌‌‌ تری در سایت خود داشته باشید که از آن به خوبی استفاده کرده‌اید احتمال بیشتری وجود دارد که موتورهای جستجو وب سایت شما را به عنوان سایت مورد نظر مخاطب در صفحه نمایش نتایج جستجو نشان دهند. این دقیقا مفهومی است که در هسته و قلب سئو وجود دارد. قبل از شروع ساخت سایت خود، لیستی از کلمات کلیدی مورد نظر را تعیین کنید. بعد از آن می‌توانید از این کلمات در صفحات اصلی، در وبلاگ و در کلیه صفحات و شبکه‌های اجتماعی آنلاین مربوط به کسب و کار خود استفاده کنید.


یکی از بهترین راه‌های تسلط روی سئو این است که کلمات کلیدی مهم خود را از سایرین جدا کنید. با تبلیغ وب سایت خود و تمرکز روی موضوعات مرتبط با کسب و کارتان می‌توانید از راه دور و از طریق اینترنت مشتری‌ و مخاطبان واقعی را جذب کنید. این دسته از افراد کسانی هستند که به کسب و کار شما علاقمند بوده و از طریق کلمات کلیدی توانسته‌اند شما را پیدا کنند.

 

هرچه کلمات کلیدی اصلی شما مشخص‌تر باشند، راحت‌تر می‌توانید در بازار رقبا جایی برای خود پیدا کنید.

 

اگر برای بخش کوچک و خاصی از بازار مربوط به حوزه کسب و کار خود فعالیت می‌کنید، شانس بیشتری برای پیدا کردن جایی در صفحه نمایش نتایج جستجو دارید. در واقع اگر بدانید که در کدام زمینه و با انتخاب کلید واژه‌های تخصصی مشتریان و مخاطبان خاصی را جذب کنید مانند یک ماهی بزرگ در حوضچه‌ای کوچک هستید که خیلی راحت و آسان می‌تواند مخاطبان را به خود جذب کند و یکه تاز میدان باشد.


شما به راحتی و با استفاده از کلمات کلیدی که کمتر رقابتی هستند می‌توانید به سوالات متداول مخاطبان پاسخ دهید و سریع‌تر رتبه بهتری را کسب کنید.


 برای مثال فرض کنید که شما در یک شهر کوچک پیمانکار ساختمانی هستید و وب سایتی در زمینه کسب و کار خود دارید. در این وب سایت تخصص خود را که نوع خاصی از ساخت و ساز است عنوان کنید و خود را در شهر محل زندگی‌تان به عنوان بهترین معرفی کنید. این باعث دیده شما خواهد شد. ممکن است بتوانید ساختمان‌هایی سازگار با محیط زیست بسازید یا کارتان بازسازی آشپزخانه با کمترین هزینه و بدون تخریب باشد، روی این نکات دقت داشته باشید و کارتان را به خوبی معرفی کنید. سئوی محلی و معرفی کسب و کارتان در شهر محلی زندگی باعث می‌شود خیلی راحت بازار این کسب و کار را دست بگیرید. قرار دادن بخش وبلاگ که در آن مطالبی مرتبط با حوزه کاری خود می‌نویسید تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطبان دارد. در این بخش سعی کنید مطالبی را قرار دهید که نیاز مشتری و این که اصلا چرا باید از خدمات شما استفاده کنید و مزایای کسب و کار خود را عنوان کنید. برای مثال می‌توانید درباره این بنویسید «تاثیر آشپزخانه هوشمند بر کاهش هزینه ».


بعد از این مطمئن شوید که به صورت آنلاین و آفلاین و اصولی بازاریابی کسب و کار خود را انجام خواهید داد. اگر چه ممکن است که شما تنها کسی نباشید که در شهرتان این کار را انجام می‌دهد اما می‌توانید به راحتی رقبای محلی را کنار بزنید و در شهر شناخته شوید و بعد از آن که مخاطبان خود را پیدا کردید وارد مرحله بزرگتر شوید.

 

 

 

درک محیط رقابتی


بخشی از برنامه ریزی برای سئو مربوط به تکمیل بررسی دقیق بازار است. شناخت رقبایتان به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که چطور می‌خواهید خود را در گوگل معرفی کنید. سر سخت‌ترین رقیب شما، می‌تواند بهترین راهنمای‌تان باشد. این رقیب به شما نشان می‌دهد که کدام یک از کلمات کلیدی می‌تواند رتبه بندی بهتری داشته باشد. خود را به جای مشتری یا مخاطب قرار دهید و عبارت کلیدی مورد نظر را در گوگل وارد کنید. اگر وب سایت‌های رقیب شما از یک پرس و جو برای پاسخ به نیاز مشتری و مشخص شدن کلمات کلیدی بیشتر استفاده می‌کنند، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این نشانه‌ای بسیار قوی از این است که راه را درست آمده‌اید.


توجه داشته باشید که اگر در نتایج جستجو نشان داده نشدید، اصلا جای نگرانی نیست با برنامه ریزی جلو بروید و اجازه دهید گوگل کم کم شما را به صفحه نتایج جستجو وارد کند. سئو و بهبود رتبه کاری نیست که بتوان آن را در یک شب انجام داد. هر چه بازار رقابتی شما بزرگ‌تر باشد کار سخت‌تر خواهد بود. تحقیقات بازاری خود را ادامه دهید و از راه آزمون و خطا تجربه کسب کنید. می‌توانید چند ماه بعد از انجام کار طبق برنامه ریزی دوباره عبارات کلیدی اصلی خود را در گوگل وارد کنید و ببینید که رتبه شما بهبود یافته است یا نه، اگر بهبود داشتید که یعنی راه درست است اما اگر رتبه شما بدتر شده بود بهتر است از یک کارشناس سئو کمک بخواهید.


 

 

جمع بندی


برای این که بتوانید رقبای خود را کنار بزنید باید قبل از راه اندازی وب سایتتان، کلمات کلیدی را تعیین کرده و بازار رقبا و نحوه کار آن‌ها را بررسی کرده باشید. قبل از ساخت سایت همه چیز را بررسی کرده و در حوزه مربوط به خود فعالیت کنید. این که شما از هر چیزی در سایت خود قرار داده باشید اصلا باعث موفقیت نخواهد شد. موتورهای جستجو برای نشان دادن شما در صفحه نمایش نتایج نتایج یا SERP از سئو، برنامه ریزی صفحات، چیدمان سایت، نوشتن مطالب، سئوی مطالب، برچسب گذاری، دسته بندی و حتی بهینه سازی تصاویر را بررسی می‌کنند. بهتر است با یک استراتژی مشخص شروع کنید و از افراد متخصص در زمینه‌های مختلف کمک بگیرید. شما نمی‌توانید با دو دست خود همه جعبه‌ها را بردارید بنابراین بهتر است برای بهبود وضعیت کسب و کارتان از دیگران نیز کمک بخواهید.
اگر برای شروع آماده هستید می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از آن‌ها راهنمایی بخواهید و در نهایت با ابزار رایگان سایت ساز وبزی، سایت خود را راه اندازی کنید. در ادامه با مطالب ما همراه باشید تا راه رسیدن به صفحه اول نمایش نتایج جستجو را بدانید.
 

۵
از ۵
۵۱ مشارکت کننده