در این مقاله می‌خوانید:


با سئوی محلی دیده شوید

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که به راحتی در یک جمع کوچک اگر درباره موضوع مورد بحث شناخته شوید می‌توانید شناخته شوید و راهی برای ورود به جمع‌های بزرگتر دارید؟

 سئوی محلی یا سئوی local دقیقا چیزی است که می‌تواند راه ورود شما به رقابت‌های بزرگتر را فراهم کند. سئوی محلی به خصوص برای کسب و کارهای محلی و منطقه‌ای مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و استودیوها و دفاتر باشد. با تعریف کسب و کار محلی خود به راحتی می‌توانید وارد صفحه نمایش نتایج جستجو یا همان SERP  شوید و گوگل شما را به مخاطب معرفی کرده و در نتیجه بازدید و ترافیک بالایی داشته باشید.

 

یک مثال ساده در مورد سئوی محلی یا سئوی local این است که فرض کنید شما یک سالن آرایش در شیراز داشته باشید که خدمات خود را با فرستادن آرایشگر به خانه‌های مشتریان انجام می‌دهد، اگر شما وب سایت برای ثبت درخواست مشتری داشته باشید و فرد به دنبال چنین خدماتی باشد و شما سئوی محلی را در نظر گرفته باشید، مخاطب با وارد کردن عبارت «آرایشگاه آنلاین شیراز» در گوگل به دنبال آن باشد، موتورهای جستجو مانند گوگل خیلی سریع شما را در نتایج جستجو به بعنوان اولین سایت نشان خواهند داد.

 

زمانی که هنوز مردم دسترسی چندانی به اینترنت نداشتند، این تبلیغات در روزنامه‌ها و به صورت کاغذی چاپ می‌شدند، اما امروزه موتورهای جستجو مرجعی برای رفع نیاز مردم هستند و مخاطبان دیگر علاقه چندانی به خواندن روزنامه یا تبلیغات کاغذی ندارند. سئوی محلی برای شما کار همان روزنامه‌های قدیمی را انجام خواهد داد و با رعایت اصولی آن خیلی راحت می‌توانید مخاطبان را به سمت خود جلب کنید.

 

 سئوی محلی یا سئوی local چیست ؟

 

 سئوی محلی یا سئوی local چیست ؟ 

 

سئوی محلی یا سئوی لوکال تقریبا مفهومی جدید برای بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل است. همانطور که می‌دانید مکان جغرافیایی افراد بر حسب IP به راحتی قابل شناسایی است و گوگل از همین طریق و با بررسی سوابق جستجو افراد در صفحه نمایش نتایج جستجو سایت‌ها را به مخاطب نشان می‌دهد. اما این که شما مکان جغرافیایی سایت و کسب و کار خود را برای گوگل تعریف کنید و اجازه دهید ربات‌های جستجوگر گوگل شما را بشناسد همان سئوی محلی یا سئوی local گفته می‌شود.

 

در واقع سئوی محلی روشی برای بهینه سازی وب سایت و بهبود رتبه بر اساس محل جغرافیایی کسب و کار شما و و مخاطب است. طبق آخرین آماری که از گوگل منتشر شده است بیشتر از یک سوم ورودی سایت‌ها از جستجوی محلی گوگل است. بنابراین اگر شما محل جغرافیایی کسب و کار خودتان را در کلمات کلیدی جا بدهید، می‌توانید شانس افزایش بازدید و هدایت ترافیک به سمت سایت را افزایش دهید.

 

 

 

اهمیت سئوی محلی

 

به عنوان یک وب سایت، زمانی که مکان جغرافیایی خود را برای گوگل تعریف می‌کنید، به گوگل و سایر موتورهای جستجو در سه مورد کمک خواهید کرد :

 

  1.  این که کسب و کار شما دقیقا چیست.
  2.  چه مخاطبانی به کسب و کار شما علاقمند هستند.
  3.  موقعیت جغرافیایی و راه‌های ارتباطی خود را برای ارتباط بهتر با مخاطب تعریف می‌کنید.

 

با تعریف مکان جغرافیایی و اهمیت به سئوی محلی شانس این که گوگل شما را در نتایج جستجو مربوط به کاربر نشان دهد چندین برابر افزایش خواهد یافت. یک اصل ساده در افزایش فروش و جلب مخاطب وجود دارد که هرچه بیشتر دیده شوید احتمال تبدیل شدن مشتری و مخاطب بالقوه به مخاطبان واقعی بیشتر خواهد شد.

 

 

راهنمای حرفه‌ای سئوی محلی

 

در این قسمت به شما چند نکته اساسی برای بهینه سازی وب سایت خود با استفاده از سئوی محلی را خواهیم گفت که حتما به دردتان می‌خورد. پس کاغذ و خودکار را آماده کرده و موارد زیر را لیست کنید.

 

 

۱. در Google My Business ثبت نام کنید!

 

این ابزار رایگان گوگل به شما اجازه می‌دهد که جزئیات مهم کسب و کار مانند، آدرس، ساعات کاری، شماره تماس و آدرس وب سایت خود را وارد کرده و موقعیت جغرافیایی خود را از طریق گوگل مپ تعریف کنید. علاوه بر این مخاطبان و مشتریان می‌توانند تجربه خود از همکاری و استفاده از خدمات شما را ثبت کنند. این نکته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا کسب و کارهایی که امتیاز بیشتری از مخاطب و مشتری گرفته باشند، رتبه بهتری در گوگل خواهند داشت.

 

۲. از میزبان‌های محلی استفاده کنید!

 

وب سایت و برنامه‌های زیادی هستند که کسب و کارهای محلی را معرفی می‌کنند. این وب سایت‌ها اغلب رتبه بسیار خوبی در گوگل دارند و آمار بازدید روزانه از آن‌ها بسیار زیاد است. برای مثال در ایران سایت‌های مانند لست سکند در زمینه سفر و گردشگری به معرفی هتل‌ها یا رستوران‌ها می‌پردازند، یا برنامه‌ای مانند اسنپ فود و ریحون رستوران‌های نزدیک محل زندگی شما را معرفی می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها سفارش بدهید. اگر هتل یا مهمانخانه دارید می‌توانید از سایت‌های خارجی مانند TripAdvisor برای معرفی کسب و کارتان به توریست‌ها استفاده کنید. در این سایت‌ها در قسمت نظرات به راحتی می‌توانید نظر و تجربه سایر کاربران در زمینه استفاده از خدمات را ببینید. استفاده از این سایت‌ها برای معرفی کسب و کار خود، شانس شما را بیش از پیش افزایش می‌دهد، کافی است بدانید که چطور خود را معرفی کرده و از سایت میزبان بخواهید که تبلیغ کسب و کارتان را در قالب یک محتوای خوب انجام دهند.

برای مثال اگر فردی در گوگل عبارتی مانند «هتل ارزان بوشهر» را جستجو کند، بر اساس موقعیت جغرافیایی مخاطب، سایت‌هایی مانند اقامت گشت یا اسنپ تریپ به عنوان سایت‌های اول و دوم نشان داده خواهند شد. اگر شما هتل یا مهمانسرای خود را در این سایت‌ها معرفی کرده باشید به راحتی می‌توانید مشتریان را به سمت خود جلب کنید.

 

 

۳. هماهنگی آدرس‌ها

 

دقت داشته باشید که اسم کسب و کار، آدرس و شماره تماسی که در Google My Business عنوان کرده‌اید با تمامی اطلاعات شما در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک یا لینکدین یکسان باشد. اطلاعات خود را مفید و کوتاه اما دقیق وارد کنید. دقت به چنین مواردی به مخاطب نشان می‌دهد که شما فردی قابل اطمینان هستید و هر زمان که بخواهد می‌تواند با شما در تماس باشد. پاسخگویی مناسب به مخاطب و رفع نیازهای او در کمال صبر و حوصله باعث افزایش اعتبار و ثبت نظرات خوب خواهد شد که نتیجه‌اش بهبود رتبه در گوگل است.

 

۴. برتری سایت‌های هماهنگ با تلفن همراه

 

افرادی که در جستجوی کسب و کارهای محلی هستند، اغلب جستجوهای خود را از طریق تلفن همراه انجام خواهند داد. به همین دلیل زمانی که فرد از تلفن همراه برای جستجو استفاده می‌کند، الگوریتم گوگل به نمایش سایت‌هایی علاقه دارد که برای نمایش در صفحه تلفن همراه بهینه سازی شده باشند. به همین دلیل وقتی که در نظر دارید سایت خود را راه اندازی کنید حتما نسخه تلفن همراه آن را نیز داشته باشید.

 

۵. در کلمات کلیدی از سئوی محلی استفاده کنید.

 

به این فکر کنید که از چه راهی می‌توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید. از کلمات کلیدی مرتبط با محل جغرافیایی خود استفاده کنید. برای مثال اگر شما یک گلفروشی آنلاین در تهران دارید که محدوده خاصی را تحت پوشش دارد، می‌توانید از کلمات کلیدی مانند « ارسال رایگان گل نیاوران» استفاده کنید و مطالبی در مورد آن بنویسید. حتما در نظر بگیرید که سئوی محلی خود را به خوبی تعریف کرده باشید و با استفاده غلط از آن مخاطب را گمراه نکنید.

 

۶. قرار دادن نقشه در صفحه تماس با ما

 

صفحه تماس با ما جایی است که مخاطب می‌تواند کلیه اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را در آن جا ببینید و به نوعی اعتبار شما را بررسی کند. حتما با استفاده از گوگل مپ محل قرار گیری کسب و کارتان را در صفحه تماس با ما قرار دهید. اهمیت این موضوع را با یک مثال برای شما واضح‌تر بیان می‌کنیم.

 

فرض کنید که شما شرکتی برای استخدام افراد هستید و فردی با شما قرار مصاحبه دارد، اگر در صفحه تماس با ما نقشه خود را در گوگل قرار داده باشید فرد با کلیک کردن روی مکان نمای شما، به راحتی می‌تواند تاکسی آنلاین گرفته و در سریع‌ترین زمان ممکن برسد و خب این همان احترام به مخاطب و کاربر است.

 

 

 

افراد مناسب را بشناسید! 

 

 در بیشتر مواقع افراد برای پیدا کردن خدمات یا محصول خاصی در گوگل جستجوهای خود را انجام می‌دهند. تقریبا تمام مردم جهان ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته به اینترنت دسترسی دارند و با افزایش استفاده از تلفن همراه و ساخت اپلیکیشن‌ها مختلف مانند اسنپ، اسنپ فود، ریحون و ... که کسب و کارهای مختلف نزدیک به محل زندگی شما را برای استفاده از خدمات یا سفارش غذا و تاکسی معرفی می‌کنند، سئوی محلی یا سئوی local اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

برای مثال در شیراز و تهران وجود اپلیکیشن و سایت‌هایی مانند نت برگ و شیراز تخفیف که کسب و کارهای مختلف را با قیمتی پایین‌تر و با فروش کوپن تخفیف از طریق درگاه‌های سیات میزبان، معرفی می‌کنند و باعث افزایش چشم گیر فروش محصول یا خدمات کسب و کارهای مختلف شده‌اند و در عین حال این سایت‌های میزبان نیز توانسته‌اند بهترین رتبه ممکن را از گوگل دریافت کنند.

 

 

روی خط سئوی محلی 

 

سئوی محلی یا همان سئوی local یکی از قطعات اساسی پازل بزرگ سئو است. این سئو به شما کمک می‌کندتا تجارت و کسب و کارتان را برای دسته‌ای خاص از مخاطبان معرفی کرده و تا جای ممکن شناخته شوید و بعد از آن وارد بازاری بزرگ‌تر شوید. استفاده از سئوی محلی شانس شما برای پیدا کردن مشتری و مخاطبان واقعی را افزایش می‌دهد. کافی است دستورالعمل گفته شده را دنبال کنید و تا جای ممکن در زمینه مربوط به کسب و کار خود دیده شوید. سئوی محلی راهی برای ورود به ماراتون بزرگ‌تری است که اگر در آن موفق شدید نباید دست از کار کشیده و برای شناخته شده در بازارهای بزرگ‌تر آماده شوید. 

 

۵
از ۵
۶۰ مشارکت کننده