در این مقاله می‌خوانید:


سایت خود را برای گوگل آماده کنید.

هیچ چیز لذتبخش‌تر از آن نیست که سایت خود را به عنوان اولین وب سایت در صفحه نمایش نتایج جستجو ببینید. اما رسیدن به رتبه اول و به خصوص ماندن در این جایگاه نیازمند اصولی است که به مجموع آن سئو گفته می‌شود. چیزی که در این مطلب درباره آن صحبت خواهیم کرد، سئوی داخلی یا همان سئوی On-Page است. سئوی داخلی در واقع قدم‌های اساسی برای بهبود رتبه و قرار گرفتن در صفحه اول نمایش نتایج جستجو است. با انتخاب دقیق کلید واژه‌ها که می‌دانیم قلب سئو هستند شما می‌توانید به صفحه اول SERP راه پیدا کنید، اما قبل از هر چیز باید به چند نکته اساسی دقت داشته باشید. پس بهتر است آستین‌ها را بالا زده و آماده شروع کار شوید. 

 

 

با بهینه سازی سایت شروع کنید.


بهینه سازی مناسب زمانی اتفاق میافتد که شما بسیاری از مولفه‌های مربوط به سئو سایت خود را رعایت کنید. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا و چطور می‌توانید این بهینه سازی را انجام داده و اصلا چه کارهایی را برای بهینه سازی سایت خود انجام دهید. هر کاری که در این مطلب به شما خواهیم گفت را بهتر است مو به مو انجام دهید زیرا هر چند ممکن است کاری بسیار ساده باشد اما تاثیر بسیار بزرگی در بهینه سازی سایت و بهبود رتبه شما دارد. 
بیشتر این کارها در مورد انتخاب کلید واژه‌ها، محتوای تولید شده و عناصری است که در پشت صحنه سایت انجام می‌دهید. اگر هنوز هم در انتخاب کلید واژه مناسب دچار مشکل هستید و نیاز به مکم دارید. می‌توانید راهنمای انتخاب کلید واژه را که در مطالب قبلی به آن اشاره کردیم بخوانید. 
ما در این مطلب به بررسی چند موضوع عمده در مورد سئو خواهیم پرداخت که با کلیک روی هر قسمت می‌توانید وارد آن شوید : 

 

 

 چطور سایت تان را بهینه کنید


بهینه سازی مناسب در صفحه مستلزم ترساندن بسیاری از مؤلفه های سایت شما است. در ادامه این مقاله ، چگونگی و دلیل اقدامات مختلف مورد نیاز برای بهینه سازی سایت شما را توضیح خواهیم داد. سعی کنید همه آنها را انجام دهید ، یا فقط کاری را که می توانید انجام دهید. هر بیت کار بهینه سازی می تواند به رتبه سایت شما کمک کند!
 
۱. برنامه ریزی ساختار سایت 
۲. انتخاب نام خوب برای سئو 
۳. بهینه سازی محتوای وب سایت
۴. تنظیم دقیق برچسب‌ها و نوشتن متا و محتوای متنی 
۵. استفاده از پیوندها و پیوند سازی 
۶. بهینه سازی سایت 
۷. بهینه سازی سایت برای تلفن همراه 
 

 

 

برنامه ریزی ساختار سایت 


اولین بخشی که در سئوی داخلی اهمیت دارد، پیش از همه و زمانی که تنها فکر راه اندازی یک سایت را در ذهن دارید صورت می‌گیرد. برنامه ریزی ساخت سایت اولین بخشی است که حتی پیش از شروع هر چیزی باید به آن اهمیت دهید. به ساختار سایت، نقشه آن نیز گفته می‌شود. در واقع اگر تصور کنید که شما یک مهندس ساختمان سازی باشید، پیش از شروع به ساخت و ساز همیشه اول نقشه خانه را روی کاغذ طراحی کرده و جای همه چیز را به دقت مشخص خواهید کرد. ساخت وب سایت هم پیش از هر چیز باید روی کاغذ طراحی شده و همه چیزهایی که به آن نیاز دارید را مشخص کنید. 


یک سایت خوب، سایتی است که چشم نواز بوده و مخاطب به راحتی بتواند به همه امکانات آن دسترسی پیدا کند، نه این که ساعت‌ها وقت صرف کند تا فقط صفحه تماس با ما یا وبلاگ را پیدا کرده و در نهایت نا امیدانه سایت شما را ترک کند. وب سایت‌های خوب ساختار ناوبری بصری مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و در هنگام طراحی به شدت روی UX یا طراحی کاربر پسند سایت وقت می‌گذارند. 
طراحی شکل و شمایل سایت مانند ویترین مغازه است که باید به دقت آن را طراحی کنید تا مخاطب در همان نگاه اول به ان جذب شود. وقتی رابط کاربری شما مخاطب پسند باشد، گوگل نیز آن را تایید خواهد کرد. ساختار سایت شما مسیری است که کاربران هنگام ورود به سایت آن را دنبال می‌کنند. موتورهای جستجو در هنگام تصمیم گیری در مورد صفحات وب برای نمایش در صفحه نتایج جستجو به دنبال وب سایت‌هایی هستند که استفاده از آن‌ها راحت بوده و کاربر به راحتی می‌تواند در همه جای وب سایت بچرخد و نیاز و پاسخ سوالات خود را پیدا کند.
 
ساده‌ترین راه برای تهیه نقشه سایت این است که یک کاغذ و قلم با چند استیکر رنگی آماده کنید و به سادگی نمایی که در نظر دارید را بکشید. وقتی که شما ایده خود را روی کاغذ آوردید خیلی راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام قسمت‌ها اضافی بوده یا کجای کار دچار مشکل هستید. تقریبا از تمام صفحاتی که مد نظر دارید در سایت قرار دهید یک نمای ساده روی کاغذ بکشید. این تنها شکل و شمایلی کلی و ابتدایی از سایت شما خواهد بود که در نهایت آن را به یک برنامه نویس و طراح رابط کاربری خواهید داد تا کدنویسی و طراحی بصری را انجام دهد. همه صفحات از درباره ما گرفته تا صفحه وبلاگ و حتی پرسش و پاسخ را نیز به صورت جداگانه روی صفحه‌ای بکشید و بعد به ترتیب آن‌ها را مرتب کنید.
 روی کاغذ دیگری این سوالات که هدف اصلی سایت شما چیست؟ چه کلمات کلیدی با موضوعات شمما مرتبط هستند؟ چطور می‌خواهید بازدید کنندگان را از صفحه اصلی به سایر صفحات هدایت کنید؟ دوست دارید ترتیب خواندن صفحات شما چطور باشد؟ و سوالاتی از این دست را بنویسید و به آن‌ها شفاف و صادقانه پاسخ دهید. خود را به جای مخاطب قرار دهید و ببینید اگر شما به عنوان یک مشتری بودید، بدون جبهه گیری از سایت خودتان خوشتان می‌آمد؟ در زمان کشیدن ساختار سایت روی کاغذ باید صفحه‌ای را نسبت به سایرین پر اهمیت‌تر جلوه دهید که می‌خواهید بیشترین کلیک روی آن صورت بگیرد. 
برای مثال اگر شما یک وب سایت درباره تربیت کودک دارید، عملا مجله آنلاینی است که باید بیشترین کلیک‌ها را روی بخش وبلاگ خود دریافت کند تا مادران و پدران از مطالب شما بهره مند شوند. 
 


 
راهنمای استفاده از کلید واژه‌ها 


زمانی که برای ساخت سایت برنامه ریزی می‌کنید، باید بدانید که هدف شما چه مخاطبانی هستند و اصلا برای چه می‌خواهید یک سایت راه اندازی کنید؟
این موضوع به خصوص برای وب سایت‌هایی که در کار خرید و فروش و تجارت الکترونیک هستند و کالاهایی برای فروش به مشتری ارائه می‌دهند، اهمیت بسیار زیادی دارد. تمام اطلاعاتی که می‌خواهید در صفحات داخلی سایت خود وارد کنید را در نظر گرفته و مشتریان بالقوه بازار هدف را بشناسید. اطلاعاتی که در این صفحه قرار می‌دهید باید برای مشتریان با ارزش باشد. برای کسانی که وب سایت فروشگاهی دارند، صفحه اول سایت، مهم‌ترین بخش آن است بنابراین بیشترین تمرکز و توجه را روی این صفحه قرار دهید. 
اگر تخفیف خاصی ارائه می‌دهید یا حراج پایان فصل دارید، این موضوع را در قسمت بالای صفحه اول سایت یا همان بنر اصلی ذکر کنید تا کاربر با کلیک روی آن وارد قسمت کالاهای تخفیف‌ دار شود. 
بعد از برنامه ریزی و طراحی مناسب صفحه اول وقت طراحی و استفاده از کلمات کلیدی در سایر صفحات می‌شود. همه چیزی که سئو حول آن انجام می‌شود کلمات کلیدی است. این کلمات کلیدی دقیقا همان عباراتی هستند که فرد در یکی از موتورهای جستجو مانند گوگل تایپ کرده و به دنبال پیدا کردن هدفش است. اگر شما به درستی از کلمات کلیدی استفاده کرده باشید و محتوای سئو شده در سایت خود قرار دهید گوگل شما را در صفحه نمایش نتایج جستجو نشان خواهد داد. 
صفحه اصلی شما همیشه باید جذاب‌ترین بخش سایت باشد. در عنوان‌ها، مطالب، متن‌ها و حتی عمس‌ها و بنرهای این صفحه از کلمات کلیدی اصلی استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که هنر نوشتن کلمات کلیدی باید به گونه‌ای باشد که مدام و پشت سر هم آن را تکرار نکرده باشید بلکه خیلی ساده و هنرمندانه از کلمات کلیدی در جایی استفاده کنید که خیلی خوب به چشم بیاید.  
بهتر است لیستی از کلمات کلیدی مورد نظر خود داشته باشید. برای این کار برای شما پیشنهادی داریم. یک دیوار خالی پیدا کنید و با استفاده از استیکرهای رنگی کلمات کلیدی خود را دسته بندی کنید. کلمات کلیدی اصلی را با کاغذهای قرمز رنگ، کلمات کلیدی مربوط به محتوای وبلاگ را با رنگ سبز، کلمات کلیدی طولانی‌تر را با رنگ زرد و در نهایت کلمات کلیدی زاپاس را با رنگ نارنجی مشخص کنید. گروه بندی کلمات کلیدی و داشتن جدول کلمات کلیدی به شما کمک خواهد کرد که بدانید از کجا و با چه ابزاری شروع کنید. بعد از آن می‌توانید از سایر کلمات کلیدی که اغلب مترادف کلمات کلیدی اصلی هستند در سایر صفحات وب سایت استفاده کنید. 
 برای مثال فرض کنید که شما یک فروشگاه آنلاین در زمینه فروش کفش دارید. ممکن است اولین کلمه کلیدی که بنظر شما بیاید «چکمه» باشد. هم خانواده این کلمه کلیدی می‌تواند «کفش ورزشی برای دونده‌ها» یا « کتونی برای عروس خانم‌ها» باشد. شاید عبارت کلیدی دوم برای شما کمی خنده دار باشد اما من عروس‌هایی را می‌شناسم که علاقه‌ای به پوشیدن کفش پاشنه بلند در بهترین شب زندگی‌شان ندارند و خب چه چیز از این بهتر که شما بتوانید محصولات اینقدر خاص تولید کنید و سریعا به صدر سایت‌ها فروش آنلاین برسید. سایر کلمات کلیدی که می‌توانید استفاده کنید را به صورت لیستی نوشته و مهم‌ترین آن‌ها را در صفحه اصلی و به عنوان دسته بندی قرار دهید. 


با هدف قرار دادن خانواده‌ای از کلمات کلیدی مختلف در صفحات متفاوت سایت، می‌توانید به گوگل کمک کنید تا وب سایت شما را بشناسد و بداند که دقیقا در چه مواردی می‌توانید به مشتری یا مخاطب کمک کنید.  برای مثال اگر عروس خانمی به دنبال خریدن یک کتونی جذاب و دخترانه برای شب عروسی خود باشد و در گوگل عبارت کفش کتونی برای عروسی را وارد کند و شما از این کلید واژه به عنوان خانواده اصلی کلید واژه‌های خود استفاده کرده باشید، گوگل سریعا سایت شما را به مخاطب نشان خواهد داد و خب هم شما به هدف خود خواهید رسید و هم مشتری خریدش را از سایت شما انجام خواهد داد. 

 

 

ارسال نقشه سایت


ساختار سازمان یافته سایت به موتورهای جستجو کمک می‌کند که سایت شما را درک کرده و بدانند که هدف شما چیست. البته توجه داشته باشید که موتورهای جستجو همیشه یک سایت جدید را بررسی نمی‌کنند. برای اطمینان از این که ربات‌های جستجوگر سایت شما را بررسی خواهند کرد می‌توانید نقشه سایت خود را مستقیما به موتورهای جستجویی مانند گوگل یا بینگ ارسال کنید. ارسال نقشه سایت به موتورهای جستجو باعث می‌شود که یک موتور جستجو مانند گوگل از ربات‌های خود بخواهد که سایت ارسال شده را بررسی کرده و نمایی کلی از سایت را به موتور جستجو ارسال می‌کند تا آن را طبقه بندی کرده و بر اساس نیاز مخاطب یا مشتری سایت را به او نشان دهد. این کار زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و شاید تنها ۵ دقیقه زمان نیاز داشته باشید که نقشه سایت خود را به موتورهای جستجو ارسال کنید اما تاثیری که این کار روی موفقیت و بهینه سازی سایت شما دارد، غیر قابل انکار خواهد بود. 
برای شروع ابتدا نام دامنه خود را با استفاده از کنسول جستجوی گوگل تایید کرده و بعد از آن می‌توانید از این لینک برای ارسال سایت خود به گوگل و بینگ استفاده  کنید. اگر وب سایت خود را با استفاده از سایت ساز وبزی ساخته‌اید آدرس سایت مپ سایت شما domain.com/sitemap.xml می باشد. در صورت بروز مشکل می‌توانید از کارشناسان ما کمک بخواهید. 

 

 

انتخاب نام دامنه متناسب با سئو 

 


گذشته از این که نام آدرس شما باید مخاطب پسند بوده و به راحتی به ذهن سپرده شود، ادرس اینترنتی یا نام دامنه شما باید بخشی از نام تجاری را در برگرفته و از لحاظ هجایی شیرین بوده و به دل بنشیند. علاوه بر این انتخاب صحیح نام دامنه برای سئو نیز بسیار اهمیت دارد. نشانی اینترنتی شما اولین موردی است که موتورهای جستجو برای درک سایت شما آن را بررسی خواهند کرد. 
بیشتر مشاغل از نام تجاری خود در آدرس اینترنتی یا همان URL استفاده می‌کنند. انجام این کار کاملا هوشمندانه بوده زیرا نام تجاری شما را برای مشتریان و موتورهای جستجو تعریف خواهد کر. به علاوه بسیاری از مخاطبان و مشتریان اگر به صورت آنلاین، به دنبال شما هستند، ممکن است که نام  تجاری‌تان را در گوگل جستجو کرده و به دنبال پیدا کردن فروشگاه آنلاین یا آدرس‌های شما باشند. بنابراین داشتن آدرس اینترنتی که مطابق با نام تجاری شما بوده، به آن‌ها کمک می‌کند که بلافاصله وب سایت شما را پیدا کرده و خیلی سریع ارتباط برقرار کنند. 


البته دقت داشته باشید که نام دامنه و آدرس وب سایت شما باید کوتاه، سریع و خوانا باشد، پس اگر نام شرکت یا مجله شما خیلی طولانی است می‌توانید از روش‌های مختلف مانند کنار هم گذاشتن اول حرف‌ها یا خلاصه کردن نام استفاده کنید تا آدرس وب سایت شما خیلی کوتاه و دلنشین شود. برای مثال اگر قصد خرید از کفش از فروشگاه «ویزلند» را دارید کافی است همین کلمه را در گوگل جستجو کرده و سایتی با همین نام پیدا کنید. کلمه ویزلند در واقع نام برند کفش دست دوز ایرانی است که از ترکیب دو کلمه فارسی و انگلیسی ساخته شده است و به معنای سرزمین چرم است. در ابتدای کار نام ویزلند چیز دیگری بود که به دلیل طولانی بودن و این که مشتریان نمی‌توانستند آن را به خاطر بسپارند به کلمه ویزلند تغییر نام دادند و اکنون یکی از بهترین برندهای کفش دست دوز در ایران هستند. 

 

 


هماهنگی دقیق نام دامنه 


اگر دامنه شما با آنچه که در گوگل وارد کردید یکسان باشد به عنوان یک EDM یا «دامنه یکسان سازی شده» شناخته خواهد شد. داشتن یک EDM روشی قدرتمند برای جذب بازدیدکنندگان به یک سایت است به شرط آن که شما دامنه وب سایت خود را به درستی تعریف کرده باشید. اگر یک فروشگاه آنلاین فروش پوشاک دارید و نام دامنه شما چیزی شبیه www.freedesignerjeans.com باشد ممکن است بتوانید تعداد زیادی بازدید کننده را به صورت ارگانیک به سایت خود جذب کنید. اما این نوع دامنه که با منظور افزایش تعداد کلیک طراحی شده است ممکن است رتبه شما را در گوگل کاهش داده و افت شدیدی داشته باشید. 

به همین دلیل است که در سال‌های اخیر افرادی شروع به سو استفاده از تاکتیک‌هایی برای راه اندازی وب سایت‌های اسپم با URLهایی مانند  www.buyusedsurfboards.com یا freeharrypotterbooks.com کرده‌اند که ممکن است تعداد کلیک‌ها را افزایش داده اما از طرف گوگل جریمه خواهند شد. سایت‌هایی که با دامنه‌های مشکوک ساخته می‌شوند اغلب مجازات و جریمه شده و گوگل آن‌ها را پنالتی خواهد کرد. ممکن است افرادای نام دامنه خود را به گونه‌ای انتخاب کنند که به صورت خاص یکی از مهم‌ترین کلمات کلیدی را هدف قرار داده باشد. اما این کار نه تنها منجر به بهبود رتبه شما نخواهد شد بلکه نشان دهنده محتوای سایت شما نیز نخواهد بود. 
توجه داشته باشید که : 

 

اگر محتوای شما فاقد کیفیت بوده و در آن از اصول سئو استفاده نشده باشد، به عنوان یک اسپم یا هرزنامه شناخته خواهد شد. حتی اگر بخواهید با استفاده از تاکتیک‌هایی سئو را فریب دهید باعث کاهش ارزش محتوا و سایت شده و گوگل سریعا این تخلفات را شناسایی خواهد کرد. 

 

تطابق جزئی دامنه 


یکی دیگر از موضوعات مربوط به انتخاب نام دامنه این است که به «تطابق جزئی» در دامنه یا PMD دقت داشته باشید. در چنین حالتی دامنه شما شامل برخی از کلماتی است که کاربر درباره آن‌ها پرس و جو کرده و به شما در رتبه بندی کلمات کلیدی کمک خواهد کرد. باز هم بهتر است به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از وقوع موردی ناخواسته حتما نام تجاری خود را با یکی از کلمات کلیدی ترکیب کنید. به عنوان مثال اگر نام تجاری شما چیزی مانند Surfboards Gemma باشد، نام دامنه‌ای که کاملا قابل قبول بوده می‌تواند به شکل www.gemmassurfshop.com باشد که به ترتیب هم نام تجاری شما را در بر داشته و هم شامل یک کلمه کلید است. با کمی پرسش و پاسخ می‌توانید به راحتی لیستی از نام‌ها را تهیه کنید که از میان آن‌ها بهترین ایده را به عنوان نام سایت خود برگزینید. برای این کار می‌توانید از دوستان یا افرادی که می‌شناسید کمک بخواهید. در مورد کسب و کار خود به دوستان و آشنایان توضیح دهید و از آن‌ها بخواهید که هر کلمه‌ای را که به ذهنشان می‌رسد روی کاغذ بنویسند سپس از میان همه این کلمات بهترین‌ها را انتخاب کرده و ببینید کدام یک به عنوان نام دامنه برای شما مناسب‌تر خواهد بود. 

 

 

نام گذاری صفحات داخلی وب سایت 


هر صفحه از وب سایت شما باید نام مخصوص به خود را داشته باشد که آدرسی منحصر به فرد دارد. به این معنی که هر صفحه فرصتی برای استفاده از کلمه‌ کلیدی مربوط به دامنه شما خواهد بود. هنگام انتخاب نام دامنه برای هر صفحه، کاربران و ربات‌های گوگل را در نظر داشته باشید. اگر از سایت ساز وبزی استفاده می‌کنید، نام هر صفحه‌ شما به بخشی از URL تبدیل خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید کاربران به راحتی به صفحات شما دسترسی داشته باشند از هر کلمه کلیدی خاص برای یک صفحه استفاده کرده و آن را در آدرس صفحه نیز تکرار کنید. 
به عنوان مثال اگر صاحب فروشگاه آنلاین خرید کفش باشید که نام آن Amy است. ممکن است نام یکی از صفحات خود را  www.amysshoes.com/winterboots را انتخاب کنید که در این صفحه کاربر می‌تواند همه کفش‌ها و بوت‌های زمستانی را مشاهده کند. در این آدرس winterboots کلمه کلیدی بوده که یک آدرس مناسب برای صفحه شما به حساب خواهد آمد. دقت داشته باشید که مثل همیشه از نام‌های دقیق و کاملا واضح استفاده کنید. اگر نمی‌دانید که یک مطلب مربوط به کدام صفحه است بهتر است از هیچ کلمه کلیدی در آدرس آن استفاده نکنید.

 

 

بهینه سازی محتوای وب سایت


همانطور که می‌دانید و بارها شنیده‌اید « محتوا پادشاه است». این جمله دقیقا اهمیت وجود محتوای با ارزش را به شما می‌رساند. یکی از موثرترین راه‌های بهبود رتبه و قرار گرفتن در صفحه نمایش نتایج جستجو اضافه کردن مطالب سئو شده و با کیفیت بسیار بالا در وب سایت و به خصوص بخش وبلاگ است. شما به راحتی در محتوای خود می‌توانید آزادانه از کلمات کلیدی استفاده کنید. در صورت امکان سعی کنید در هر صفحه از وب سایت از یک کلید واژه اصلی در دو جمله اول استفاده کرده و محتوای با کیفیتی را در هر صفحه قرار دهید. 

 

دقت داشته باشید که : 

مخاطبان شما انسان هستند و نه ربات، شما برای مشتریان خود مطلب می‌نویسید و نه برای گوگل. مطلب خود را با بیانی ساده، نسبتا رسمی، بدون استفاده از افعال سنگین و با لحنی دوستانه بیان کنید. هر چه شما احساس نزدیکی بیشتری با مخاطب داشته باشید، نوشته شما دلنشین‌تر خواهد بود. برای نوشتن از زبان خودتان استفاده کنید. از تکرار مرتبط کلمات، جملات سنگین و برخی کلمات کلیدی که درک آن‌ها بسیار سخت است دوری کنید. به ویژه اگر کلمات کلیدی شما طولانی‌تر باشد می‌توانید آن را با خدمات و موقعیت مکانی خود ترکیب کرده و محتوای جذاب تولید کنید. 

 

 
به گوگل ایمان داشته باشید. موتورهای جستجو کلمات کلیدی را تشخیص می‌دهند حتی اگر کلمه مورد نظر شما کاملا سفارشی و منحصر به فرد باشد. زمانی که از کلمه کلیدی استفاده می‌کنید 
به Google ایمان داشته باشید! موتورهای جستجو کلمات کلیدی را تشخیص می دهند ، حتی اگر کلمه سفارش با هم مخلوط شوند. هنگامی که از کلمات کلیدی خود استفاده می کنید ، آنها همیشه نیازی به مطابقت دقیق برای درخواست شخصی ندارند. اگر فرمول مشابه باشد ، Google هنوز هم می تواند درک کند که وب سایت شما یک نتیجه مرتبط است.
 
از آنجا که الگوریتم های Google با گذشت زمان توسعه یافته اند ، آنها در اسکن مطالب در وب سایت ها و استفاده از آن برای تعیین اینکه یک وب سایت چیست و چه زمانی آن را در SERP ها نشان می دهند ، ماهرتر شده اند. هنگام اسکن وب سایت ها ، ربات های Google به گونه ای طراحی شده اند که خوانندگان انسان را تا حد ممکن تقلید کنند. آنها صفحات را مانند ما می خوانند ، از عنوان ها یا عناوین با متن بزرگ یا پررنگ شروع می کنند و به یک صفحه اصلی می پردازند. سپس بر روی پیوندها کلیک می کنند تا صفحات مختلف موجود در هر وب سایت را اسکن کنند.

 

 

سلسله مراتب را در محتوای خود ایجاد کنید


ربات‌های گوگل و حتی خوانندگان قبل از این که به اصل محتوا دقت داشته باشند، به عناوین و زیر عنوان‌ها و حتی عکس‌های مطالب نگاه می‌کنند. بنابراین هنگام نوشتن یک مطلب دقت داشته باشید که از کلمات کلیدی در همه جا به صورت کاملا طبیعی و نامحسوس استفاده کنید. از کلمات کلیدی می‌توانید در عنوان، پاراگراف، توضیحات متا و آدرس URL صفحه نیز استفاده کنید. از این موضوع مطمئن شوید که هم بازدیدکنندگان و هم ربات‌های جستجوگر به راحتی می‌توانند وب سایت شما را پیدا کنند. وجود یک رابط کاربری خوب، طراحی مناسب سایت که افرادی به راحتی بتوانند موارد مورد نظرشان را در آن پیدا کنند و طراحی UX مناسب می‌تواند در بهبود رتبه بندی سایت شما موثر باشد. 
علاوه بر وجود یک URL منحصر به فرد برای هر صفحه و هر مقاله‌ای که می‌نویسید، می‌توانید در صفحه ویرایش وب سایت خود عناوین یا سایر موارد را به راحتی تغییر دهید. معمولا تگ اولیه که به آن H1 گفته می‌شود مطابق با عنوان صفحه است. این که شما به هر صفحه از سایت خود یک H1 منحصر به فرد اختصاص دهید که شامل کلید واژه متن مورد نظر باشد اهمیت بسیار زیادی دارد. دقت داشته باشید که در هر صفحه فقط یک H1 داشته باشید. 
در مرحله بعد هر صفحه را به زیر مجموعه‌های دیگر تقسیم کنید. زیر عنوان‌ها را با H2 یا عناوین فرعی از هم جدا کرده، علاوه بر این می‌توانید مطالب خود را در زیر بخش‌های کوچک‌تر با عناوین   H3، H4 و سایر موارد از هم جدا و تقسیم کنید. در هر زیر عنوان بلوک‌های متنی وجود دارد که بخش عمده‌ای از محتوای نوشتاری شما را تشکیل خواهند داد. 
سئوی لوکال را جدی بگیرید!

 
اگر صاحب یک کسب و کار محلی هستید، از نام خود که مبنی بر آدرس و کلماتی که شامل مکان جغرافیایی خود است در آدرس وب سایت استفاده کنید. وجود چنین محتوایی که شامل سئوی لوکال شما باشد به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سایت شما را به مشتریان بالقوه‌ای که در منطقه جغرافیایی شما قرار دارند، نشان دهد. حتی اگر شغل خاصی ندارید، بازهم به صورت واضح نام و اطلاعات تماس خود را در هر صفحه از وب سایت می‌توانید نمایش دهید. این اطلاعات بهتر است در بخش پایین صفحه قرار گیرد که مخاطب با اسکرول کردن صفحه به راحتی بتواند اطلاعات شما را پیدا کند. با این کار شما می‌توانید اعتبار بیشتری در گوگل برای خود پیدا کنید که در نتیجه راحت‌تر به صفحه نمایش نتایج جستجو برسید و مخاطبین شما را به راحتی پیدا کنند. توجه به سئوی لوکال شاید ساده به نظر برسد اما دقیقا مانند اثر پروانه‌ای عمل خواهد کرد. کارهای کوچکی که تاثیرات بسیار بزرگی در دیده شدن شما خواهد داشت. 

 


استفاده نامحسوس از کلمات کلیدی 


درست است که استفاده از کلمات کلیدی تاثیر بسیار زیادی در سئوی شما دارد، اما باید بدانید که چطور از این تیرهای طلایی استفاده کنید. دقت داشته باشید که شما باید به طور کاملا طبیعی و نامحسوس از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید. این که شما در یک جمله مدام و پشت سر هم از کلید واژه‌ها استفاده کنید اصلا موضوع جالبی نیست و انگار برای یک ماشین یا ربات در حال صحبت کردن هستید. 
نوشتن رشته‌های طولانی از کلید واژه‌ها برای خواننده اصلا خوشایند نبوده و نشان دهنده عدم احترام و کمبود مهارت نویسنده است. شما نباید یک محتوا را از کلمات کلیدی پر کنید. در صورتی که این موضوع مدام در محتواهای خود تکرار کنید از طرف گوگل جریمه شده و در صورت ادامه این موضوع سایت شما پنالتی خواهد شد. 


به گفته گوگل، پر کردن محتوا از کلید واژه در واقع نوعی دور زدن قوانین برای بهبود رتبه است. اما استفاده طبیعی از کلید واژه‌ها و بیان منطقی آن‌ها در متن باعث بهبود رتبه شما خواهد شد. غالبا این کلمات کلیدی به جای این که کل متن را پر کنند، باید به طور یکسان در عنوان، زیر عنوان، پاراگراف اول و سایر بخش‌های مطلب پخش شوند. 
دقت داشته باشید که همیشه مخاطب را جلوی روی خود در نظر گرفته و سعی کنید به بیانی دوستانه و بدون تکرار کلمات با او حرف بزنید. متن را هرگز از کلید واژه اشباع نکنید زیرا باعث آسیب جدی به رتبه شما در گوگل خواهد شد. 
خوب بنویسید.


شاید نوشتن در ابتدا کار بسیار ساده‌ای به نظر برسد اما کار به این راحتی‌ها هم نیست. یک نوشته خوب باید بر اساس اصول نگارش اینترتی، بدون اشتباهات گرامری و املایی نوشته شده و کاملا حرفه‌ای باشد. همه ما تجربه برخورد با محتوایی که پر از غلط املایی و بدون هیچ دقتی نوشته شده باشد را داشته‌ایم و خب طبیعتا با مشاهده چنین مطلبی سریعا وب سایت را ترک کرده و به سراغ مطلب بعدی خواهیم رفت که این همان بونس ریت منفی است که برای سایت‌ها نتایج بسیار بدی به دنبال خواهد داشت. 
به دلایل بسیار زیادی، نوشتن محتوای نادرست می‌تواند مشتریان و مخاطبان شما را نا امید کرده و باعث پنالتی شدن سایت شما شود. علاوه بر این نوشتن چنین محتوایی روی موتورهای جستجو نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت و شما را در صفحه نمایش نتایج جستجو نشان نخواهد داد.وب سایت‌هایی که اعتبار خاصی ندارند و با سایت‌های غیر مرتبط پیوند خورده‌اند در رتبه بندی جایی نداشته و به عنوان یک سایت با ارزش شناخته نمی‌شوند. 
 
این که شما هنر خوب نوشتن را داشته باشید چیزی است که مربوط به خلاقیت شما است. باید بدانید که چطور با همان عنوان اول و در چند خط ابتدایی نوشته مخاطب را به خواندن بیشتر مطالب و دانستن بیشتر تشویق کنید. موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند و می‌دانند که چطور کیفیت محتوا را بررسی کنند، آن‌ها خطاهای گرامری، هجایی و املایی و سطح خواندن مطلب را بررسی کرده و محتواها را طبقه بندی می‌کنند. علاوه بر این موتورهای جستجو به سرعت مطالب تکراری را تشخیص داده و اگر متنی با محتوای موجود در سایر صفحات سایت یکسان باشد آن را حذف می‌کنند. بنابراین شما هرگز بدون ذکر منبع نمی‌توانید یک نوشته را از سایتی دیگر کپی برداری کنید. اگر از نقل قول دیگران استفاده می‌کنید بهتر است حتما پیوند مربوطه به سایت را نیز عنوان کرده و از سایت مرجع برای استفاده از محتوایش اجازه بگیرید. چنین کاری هم به شما و هم به سایت مرجع اعتبار می‌دهد.

 

 


وبلاگ نویسی و نوشتن محتوای تازه 


این که شما به صورت مرتب محتوای وبلاگ خود را به روز رسانی می‌کنید یکی از بهترین روش‌هایی است که به گوگل نشان دهید سایت شما زنده بوده و به خوبی فعالیت می‌کند. ایجاد بخش وبلاگ و قرار دادن مطالب مرتبط با حوزه کاری شما با استفاده از کلید واژه‌ها باعث می‌شود که نزد گوگل اعتبار بالاتری داشته باشید. این محتوا باید خلاقانه، منحصر به فرد، با کیفیت و مرتبط با حوزه کسب و کار شما باشد. ممکن است بخواهید به صورت روزانه یا هفتگی محتوای خود را به روز رسانی کنید.
ممکن است که وبلاگ نویسی به تنهایی نتواند رتبه شما را بهبود ببخشد اما منبع خوبی برای قرار دادن محتوای منحصر به فرد است که در هیچ کجای دیگر آن را پیدا نخواهید کرد. 
برای مثال نگاه به سایت وبزی بیاندازید که حوزه اصلی فعالیت آن در مورد ساخت سایت و ارائه هاست است اما ما در سایت خود بخشی به عنوان وبلاگ داریم که روزانه مطالبی مرتبط با ساخت سایت و این که اصلا چرا شما نیاز به یک سایت دارید یا راهنمای گاکم به گام اصول سئو را قرار می‌دهیم. به این ترتیب به مشتریان خود اجازه می‌دهیم که در کنار استفاده از خدمات ما، دانش خود را افزایش داده و از بخش وبلاگ خود نیز بازدید خوبی داشته باشیم.
هرچند که همه وب سایت‌ها نیاز به وبلاگ ندارند اما بهتر است همیشه بخشی برای قرار دادن محتوا و مطالب مربوط به حوزه کسب و کار خود داشته باشید. می‌توانید در این بخش مطالب طولانی با کلید وا ژه‌هایی که دوست دارید بنویسید. طبق افزونه Yoast هر محتوا حداقل باید ۳۰۰ کلمه داشته باشد. پس چه چیز بهتر از این که بتوانید با نوشتن یک مطلب ۳۰۰ کلمه‌ای به مخاطبان خود احترام گذاشته و چیزی به آن‌ها یاد دهید. همانطور که پیش از این گفتیم وبلاگ‌ها مجلات آنلاینی هستند که شما به راحتی می‌توانید هر چیزی که دوست دارید در آن قرار دهید. قرار دادن مطالب طولانی و با کیفیت برای گوگل نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا موتورهای جستجو به این مطالب اهمیت بیشتری داده و درک آن‌ها از چنین متن‌هایی راحت‌تر است. 
 

علاوه بر این طبیعی است که هنگام نوشتن متن‌ها و پست‌های طولانی بدون هیچ نگرانی می‌توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید. از نظر گوگل متن‌های طولانی که بر اساس اصول سئو نوشته شده و کیفیت بسیار خوبی دارند نشان دهنده تخصص و اعتبار شما خواهد بود. بنابراین می‌توانید از همین امروز دست به کار شده و با پست‌های کوتاه اما با کیفیت شروع کنید. نوشتن پست‌هایی که بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه دارند کار ساده‌ای است. 
به این نکته نیز دقت داشته باشید که وبلاگ شما باید کاملا مرتب و منظم باشد و هر مطلبی را در آن قرار ندهید. مطالب باید برچسب و دسته بندی‌های خاص خودشان را داشته باشند که نشان دهند شما فردی حرفه‌ای هستید. 

 

 

کلمات کلیدی خود را آماده کرده‌اید؟


همانطور که بارها به آن اشاره کرده‌ایم شما نباید همه کلمات کلیدی خود را در صفحه اصلی وب سایت قرار دهید، بلکه صفحه اصلی سایت جای مهم‌ترین کلمات است. وبلاگ‌ها زمینه خیلی خوبی برای قرار دادن کلمات کلیدی و نوشتن مطالب درباره آن‌ها هستند. علاوه بر این شما می‌توانید در بخش وبلاگ به صورت نامحسوس بازاریابی انجام دهید و از طریق نوشتن مطلبی که در مخاطب احساس نیاز ایجاد کند او را به سمت خرید محصول یا استفاده از خدمات مورد نظر هدایت کنید. با گذشت زمان پست‌های محبوب وبلاگ در صفحه نمایش نتایج جستجو نمایان شده و اگر فردی کلمه کلیدی مورد نظرش را در گوگل وارد کرده و شما پستی درباره آن کلمه نوشته باشید، در صفحه نمایش نتایج جستجو نشان داده خواهید شد. 
محتوای غنی بنویسید!


شما می‌توانید از انواع مختلف محتوا در بخش وبلاگ خود استفاده کنید. محتوای متنی پایه و اساس انواع محتوا است بعد از آن شما می‌توانید از محتوای صوتی یا ویدیویی و حتی پادکست برای افزایش بازدید استفاده کنید. دقت داشته باشید که سئوی محتوا را حتما رعایت کنید. محتوایی تولید کنید که مخاطب جذب آن شده و با گذشت ساعت‌ها در سایت شما بچرخد و گذر زمان را حس نکند. در چنین حالتی سایت شما ارزش بیشتری برای گوگل پیدا خواهد کرد. گوگل به طور متوسط در هنگام تعیین نتایج جستجو در هر صفحه مدت زمان مشخصی را صرف می‌کند که هر چه این مدت زمان بیشتر باشد برای شما نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت. می‌توانید از عناصر مختلف مانند پاد کست، تجربه‌های کاربران، ویدیوهای آنباکسینگ، وبینار و موارد این چنینی برای نگه داشتن مخاطب در صفحه خود استفاده کنید. 

 

 


تنظیم متا را جدی بگیرید. 


نوشتن عنوان مناسب و جذاب کار تولید کننده محتوا است، این فرد با هنری که دارد باید بتواند یک نوشته ساده را تبدیل به محتوایی جذاب کند که حتی خواننده به باز نشر آن علاقمند شود. هر صفحه از وب سایت شما باید عنوان و توضیحی داشته باشد. این عنوان توضیح در صفحه نمایش نتایج جستجو زیر لینک اصلی قرار دارد که به آن متای توضیحات گفته می‌شود. متای توضیحات باید کوتاه، جذاب و شامل کلید واژه متن اصلی باشد. این توضیحات اولین چیزی هستند که مخاطب و موتورهای جستجو آن را بررسی کرده و تصمیم می‌گیرند که سری به سایت شما بزنند. بنابراین نوشتن توضیحات مناسب برای متا تاثیر بسیار زیادی در هدایت ترافیک به سمت سایت شما دارد.  در حالی که ممکن است م=توضیحات متا در سایت شما به چشم نیاید اما برای بهینه سازی وب سایت شما بسیار اهمیت دارد و بخشی از سئوی داخلی یا همان سئوی On-Page محسوب می‌شود. 
اضافه کردن برچسب‌های متا به وب سایت شما کار بسیار ساده‌ای است. اگر حتی توضیحی برای متای نوشته خود ندارید به صورت آنلاین بخشی از این توضیحات در صفحه نمایش نتایج جستجو نشان داده خواهند شد. اما بهتر است حتما برای نوشته خود توضیحات متا را بنویسید زیرا گوگل به صورت خودکار بخشی از پاراگراف را به عنوان توضیحات متا در نظر خواهد گرفت که ممکن است شامل کلید واژه اصلی شما نباشد. 
 


دقت داشته باشید که : 

برای نوشتن متا شما محدودیت تعداد کلمات دارید. این توضیحات باید بین ۵۰ تا ۶۰ کلمه باشد. وقتی در قسمت مخصوص متا مشغول نوشتن توضیحات هستید حتما از کلید واژه و چکیده‌ای از متن استفاده کنید، نوشتن را تا جایی ادامه دهید که توضیحات متا سبز رنگ شود. اگر توضیح متا نارنجی رنگ شود یعنی باید از طوب توضیحات خود کم کنید. 

 

 

اضافه کردن متاتگ ها و متن جایگزین (Alt Text) 


برچسب‌های متا، سلاح مخفی سئو


زمانی که کلید واژه مورد نظر کاربر با کلید واژه موجود در توضیحات متای شما مطابقت داشته باشد این احتمال وجود دارد که گوگل شما را در صفحه اول نمایش نتایج جستجو نشان دهد. علاوه بر این اگر از کلید واژه در آدرس URL و عنوان اصلی نیز استفاده کرده باشید که شانس شما چند برابر خواهد بود. 
بهتر است در توضیحات متا از برچسب‌های کلید واژه استفاده کنید. اگر تصمیم گرفتید که در هر صفحه از سایت خود روی یک کلید واژه تمرکز کنید، هنگام نوشتن برچسب‌های متا برای هر صفحه از وب سایت خود از کلمات کلیدی خانواده مربوطه استفاده کنید. 
 


مانند هر مطلب دیگری که می‌نویسید، اطمینان حاصل کنید که توضیحات متای شما کاملا واضح و بدون غلط املایی باشد. زمانی که مخاطبین یا مشتریان بالقوه در حال جستجو در گوگل هستند، آن‌ها جذب عنوان و توضیحات متای شما می‌شوند و اگر پاسخگوی نیازشان باشد، تصمیم می‌گیرند که وارد وب سایت شما شوند. این قدرت تولید کننده محتوا شما است که تنها با یک عنوان جذاب و یک خط نوشته بتوانید مخاطب را به سمت سایت هدایت کند و او را در جادوی مطالب کاربردی به دام بیاندازد و مخاطب بعد از گذشت ساعت‌ها در سایت شما گذر زمان را متوجه نشود.  

 


نکاتی موثر در مورد نوشتن برچسب متا 


۱. اگر صاحب یک کسب و کار محلی هستید، بهترین روش برای نوشتن عناوین استفاده از قالبی مانند زیر است : کلید واژه | محل سکونت | نام تجاری


۲. اگر شرکتی محلی نیستید می‌توانید برای توضیحات متا از فرمول زیر استفاده کنید : کلید واژه | نام تجاری


۳. عنوان متای خود را در مرورگرها، پست‌های رسانه‌ها و پست‌های شبکه اجتماعی قرار دهید و اجازه دهید دیگران شما را ببینند. مطمئن شوید که این توضیحات با دقت و به سادگی نوشته شده و پیام شما را به مخاطب ارسال کند.


۴. عناوین خود را کوتاه، سریع و چشم گیر انتخاب کنید. شاید عبارت «تازیانه اندیشه» را شنیده باشید. این عبارت یعنی شما تنها با گفتن یک جمله خیلی کوتاه یا حتی یک کلمه مخاطب را به فکر وا داشته و او را به خواندن ادامه مطلب تشویق می‌کنید. از نام کسب و کار خود و کلمات کلیدی در صفحات وب سایت استفاده کنید. اما این کار را آن قدر تکرار نکنید که مخاطب دلزده شده و تصور کند شما دائما قصد خود نمایی دارید. 


۵. اگر صاحب یک کسب و کار محلی هستید، موقعیت جغرافیایی خود را برای گوگل تعریف کرده و به سئوی محلی یا همان سئوی لوکال خود اهمیت بدهید. به این ترتیب می‌توانید مشتریان بالقوه که در محدوده جغرافیایی شما قرار دارند را شناسایی کرده و در محل زندگی خود شناخته شوید. 


۶. از نوارهای عمودی (|) برای جدا کردن بخش‌های مختلف عنوان استفاده کنید تا خواندن آن در صفحه شلوغ نمایش نتایج جستجو ساده‌تر شود. عنوان خوبی برای صفحه خود در نظر بگیرید.


۷. ساده نویسی را فراموش نکنید. از این که در تمام محتواهای خود اسمی از شرکتتان ببرید و مدام آن را تبلیغ کنید کار جالبی نیست و مخاطب خیلی زود به این موضوع پی می‌برد که شما قصد فریفتن او را داشته‌اید و سریعا سایت را ترک می‌کند که بونس ریت منفی را به شما هدیه خواهد داد. اولین اصل نوشتن محتوای جذاب ساده و خلاقانه نوشتن است. لازم نیست همه چیز را خیلی پیچیده و حرفه‌ای نشان دهید، به سلیقه و نوع علاقه مخاطبان دقت کرده و بر اساس نیاز آن‌ها بنویسید. همیشه عملکرد سایت خود را به صورت ماهانه بررسی کرده تا بدانید کدام پست‌ها بیشترین بازدید را داشته و محبوبیت دارند و روی آن‌ها مانور بدهید. اصول نگارش خلاقانه را بدانید و برای نوشتن محتوا، از تولید کننده محتوایی که بر اصول سئو مسلط است کمک بخواهید. سریالی نوشتن یکی از بهترین راه‌های تشنه نگه داشتن مخاطبان است. 

 

 


سئو تصاویر و ویژگی Alt


نه تنها نوشته‌های شما بلکه تصاویری که در سایت هم بار گزاری می‌کنید باید بهینه شوند. کافی است در قسمت بارگذاری پرونده چند رسانه تصویر خود بخشی از عنوان نوشته را با ویژگی alt وارد کرده و از تصاویری که مخصوص وب هستند استفاده کنید. از آن جایی که موتورهای جستجو نمی‌توانند تصویری مانند عکس، فیلم یا تصاویر گرافیکی را به شکلی که ما می‌بینیم، ببینند، باید ویژگی Alt+text را به تصاویر خود اضافه کنید. نوشتن متن Alt به معنای تبدیل تصاویر به کلماتی است که موتورهای جستجو می‌توانند آن‌ها را درک کرده و سایت شما را فهرست کنند. 


 متن alt که برای عکس یا پرونده‌های چند رسانه‌ای در نظر می‌گیرید باید ادغامی از کلمات کلیدی یا نام کسب و کار شما باشد.

 


فروشگاه‌های آنلاین و دردسرهایشان 


متن alt  به خصوص برای وب سایت‌های فروشگاهی این ویژگی اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا این فروشگاه‌ها تعداد بسیار زیادی عکس دارند که بر اساس آن مشتری انتخاب خود را انجام می‌دهد. اگر یک فروشگاه آنلاین دارید باید به هر یک از تصاویر، متن Alt مجزایی اختصاص دهید که توصیفی از محصول باشد. 
در هنگام بارگذاری عکس‌ها باید به سایز آن‌ها نیز دقت داشته باشید بهینه سازی عکس و سرعت بارگذاری سایت تاثیر بسیار زیادی در رضایت مشتری یا مخاطب دارد. سعی کنید برای عکس‌های شاخص از یک اندازه مشخص و برای عکس‌هایی که در متن استفاده می‌کنید برش دیگری استفاده کرده که حجم کم اما کیفیت بالایی دارند تا تاثیری بر روند بار گزاری سایت نداشته باشند.  

 


توجه داشته باشید:

هر تصویری از وب سایت شما به متن alt نیازی ندارد. نیازی به نوشتن متن alt برای یک تصویر در پس زمینه یا عکسی که مربوط به طراحی شما نیست، نخواهید داشت

 

 

استفاده از پیوندها و لینک سازی 


گوگل از طریق بررسی لینک‌ها و پیوندهایی که در سایت خود دارید اعتبارتان را ارزیابی می‌کند. وجود پیوندها به گوگل کمک مرده راحت‌تر درک کند که سایت شما درباره چه موضوعی فعالیت می‌کند. دو نوع پیوند و لینک سازی وجود دارد. لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی، که هر دو در سئوی شما تاثیر بسیار مهمی دارد. لینک سازی‌های داخلی در واقع تونل‌های زیر زمینی بین صفحات سایت شما بوده و پیوندهای خارجی یا لینک‌های اکسترنال پل‌های ارتباطی بین سایت‌های دیگر با شما هستند حال ممکن است از این سایت خارجی که نام دامنه‌اش با شما متفاوت است به عنوان منبع استفاده کرده باشید یا برعکس آن سایت از یکی از مطالب شما به عنوان منبع استفاده کرده است. 
به بیان ساده در لینک سازی داخلی، نام دامنه پیوندها یکی است و از صفحات وب سایت شما به سایر صفحات وب سایت متصل شده اما در لینک سازی خارجی نام دامنه متفاوت بوده و از یک سایت دیگر که با شما متفاوت است پیوندی به سایت شما ایجاد  می‌شود. 
 

 


پیوندهای داخلی یا Internal Links


پیوندهای داخلی صفحات مختلف داخل سایت شما را به هم متصل می‌کند. این پیوندها به مشتریان و گوگل کمک می‌کنند تا در سایت شما به راحتی حرکت کرده و پیشرفت چشم گیری در رتبه بندی شما خواهد داشت. از لینک داخلی می‌توان برای کمک به کاربران برای تکمیل خرید یا تماس با شما استفاده کرد. به یاد داشته باشید که آنچه برای تجربه کاربری یا همان UX مفید باشد برای موتورهای جستجو نیز مفید به شمار می‌رود و ارزش دارد. ربات‌های گوگل از پیوندهای داخلی سایت شما برای درک ساختار سایت و خزیدن بین صفحات استفاده می‌کنند. 

نکته:

اگر وبلاگ خود را فعال نگه دارید و پیوندهایی مرتبط بین مطالب وبلاگ برقرار کرده باشید مخاطبان برای خواندن سایر مطالب سایت شما تشویق شده و به راحتی و با تنها چند کلیک همه آن اطلاعاتی را که لازم دارند می‌تواند در یک صفحه به دست بیاورند که باعث بهبود تجربه کاربری خواهد شد. بهبود تجربه کاربری به دنبال خود بهبود رتبه را خواهد داشت. 

 


بیشتر بخوانید!


ممکن است در صفحه اول وبلاگ خود تصویر و بخشی از چکیده مطلب را قرار داده و از مخاطب بخواهید که برای خواندن مطلب روی عبارتی مانند «اینجا کلیک کنید» یا «بیشتر بخوانید» استفاده کنید. این موضوع با لینک سازی داخلی فرق دارد زیرا شما در لینک سازی داخلی عبارتی را برای مخاطب مشخص می‌کنید که اگر روی آن کلیک کند وارد مطلب دیگری می‌شود. اما قرار دادن عبارات گفته شده در واقع ادامه همان مطلبی است که در سایت قرار دادید. 
پیوندهای خارجی یا لینک‌های اکسترنال 
پیوند دادن از محتوای وب سایت شما به سایت‌های دیگر می‌تواند تاثیر بسیار خوبی روی سئوی سایت شما داشته باشد به خصوص اگر سایتی که به آن لینک می‌دهید، معتبر و پر بازدید باشد. قبل از هر چیز موتورهای جستجو با توجه به این که به کدام سایت‌ها پیوند می‌دهید، می‌توانند درک بهتری از وب سایت شخصی شما داشته باشند. مسئله دومی که با لینک سازی خارجی روی سئوی شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت این است که اگر به سایت معتبری پیوند خورده باشید شانس دیده شدن شما بیشتر خواهد شد. 
 

 


پیوندهای اجتماعی

 

اگر در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، پینترست و غیره حساب کاربری دارید می‌توانید این  لینک‌ها را در وب سایت خود قرار دهید تا کاربران به راحتی راه‌های تماس با شما را داشته و بتوانند از شبکه‌هایی مانند اینستاگرام شما را دنبال کنند. می‌توانید دکمه اشتراک مطالب را در هر صفحه قرار دهید و از دیگران بخواهید مطالبی که به نظرشان جذاب است را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. 
 دقت داشته باشید که در شبکه‌های اجتماعی فعال بوده و مرتبا پست و تصویر قرار دهید. هرچند که هنوز مشخص نیست که گوگل چقدر تاثیر بازدید از شبکه‌های اجتماعی را در بهبود رتبه لحاظ می‌کند اما بازهم شبکه‌های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای جذب بازدیدکننده و مخاطب هستند. با گذشت زمان و افزایش فالوور ترافیک بازدید از سایت شما نیز بیشتر خواهد شد. 
 

 

 

بهینه سازی سایت برای تلفن همراه 


بارها از مزیت بهینه سازی وب سایت برای نمایشگر تلفن همراه صحبت کرده‌ایم. از آن جایی که امروزه اکثر جستجوها از طریق تلفن همراه انجام می‌شود، موتورهای جستجو تمایل بیشتری به قرار دادن سایت‌هایی که برای نمایش در تلفن همراه بهینه سازی شده‌اند، در صفحه نمایش نتایج جستجو دارند. بنابراین اگر به این موضوع دقت کنید به راحتی می‌توانید رتبه خود را بهبود ببخشید. 
از سال ۲۰۱۵ تا به امروز آمار جستجو در گوگل در تلفن‌های همراه بسیار بیشتر شده است. بنابراین برنامه ریزی برای ایجاد نسخه تلفن همراه وب سایت شما می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در رتبه شما داشته و بخش مهمی از استراتژی سئوی شما باشد. 
 

 


 
برای شروع آماده هستید؟ 


با همه مطالب گفته شده اکنون شما باید بتوانید لیستی از کلمات کلیدی خود را آماده کرده، نقشه صفحات مختلف سایت را روی کاغذ کشیده باشید و دیوار تقسیم بندی کلمات را درست کنید و دست به کار شوید، در این زمینه از هر متخصصی که می‌توانید کمک بگیرید. به یاد داشته باشید رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل نیاز به تلاش بسیار زیادی دارد که باید برای آن شبانه روز تلاش کنید. از رقبای خود درس بگیرید. 
در زمینه تولید محتوا خلاق بوده و از انواع محتوا متنی، تصویری، صوتی، ویدیویی و پادکست برای ایجاد جلوه‌های بصری در وبلاگ و صفحه اول وب سایت خود استفاده کنید. سعی کنید که صفحه اول شما که حکم همان ویترین فروشگاه دارد را زیبا و جذاب انتخاب کنید تا مخاطب را در نگاه اول به خود جلب کند. اگر در طول مدت زمان کوتاهی نتیجه نگرفتید، نگران نشوید به کار خود ادامه دهید و سعی کنید از ابزارهای مختلف برای رسیدن به رتبه‌های بهتر استفاده کنید. قدرت شبکه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید. 
اگر راهنمای ما را تا به این جا دنبال کرده باشید، اکنون باید آماده شروع باشید. سئوی وب سایت خود را بررسی کرده و لینک سازی را فراموش نکنید. برای شما آرزوی موفقیت داریم و در هر مرحله اگر به کمک نیاز داشتید می‌توانید با متخصصان ما در وبزی تماس گرفته و از ان‌ها راهنمایی بخواهید. 
 

۵
از ۵
۵۱ مشارکت کننده