در این مقاله می‌خوانید:


چطور با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی اعتبار سایت خود را افزایش دهیم ؟

آیا می‌دانستید هر چه در محتوای سایت خود از لینک‌های معتبر و ارجاعات مرتبط استفاده کنید شانس بهتر و بیشتری برای رسیدن به صفحه نمایش نتایج جستجو دارید؟ در واقع اگر لینک سازی داخلی را مانند تونل‌های زیرزمینی که نقشه سایت شما را می‌سازند، بدانیم، لینک‌های خارجی مانند پل عابر پیاده‌ای خواهند بود که شما را از یک اتوبان پر از ماشین به راحتی به مقصد می‌رساند.
 


یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سئو و کسب رتبه بهتر در گوگل، استفاده از بک لینک است. اگر این بک لینک‌ها از سایت‌های معتبر و مرتبط با حوزه کسب و کار و وب سایت شما باشد به عنوان یک بک لینک معتبر شناخته شده و اعتبار سایت شما را افزایش می‌دهد. با استفاده صحیح و اصولی از بک لینک‌ها به تدریج گوگل شما شناسایی کرده و در صفحه نمایش نتایج جستجو جایی پیدا خواهید کرد.


اما برای استفاده از بک لینک‌ها اول باید بدانید که بک لینک چیست و چطور می‌توانید از آن ها استفاده کنید. در این مقاله از وبلاگ وبزی هم تعریف بک لینک‌ها و هم راهنمای استفاده صحیح از آن‌ها را برای شما معرفی خواهیم کرد.

 

 

 

بک لینک‌‌ها، موجوداتی ناشناخته اما دوست داشتنی


به بیان ساده یک بک لینک در واقع پیوندی است که از یک سایت دیگر به سایت شما انجام می‌شود و مطالب و محتوایی که استفاده می‌کنید در واقع به عنوان مرجعی برای سایر سایت‌ها استفاده می‌شود این سیگنال را به ربات‌های موتور جستجو خواهد داد که وب سایت شما و محتوایی که در آن قرار می‌دهید اهمیت دارد. هرچه کیفیت این پیوندها بیشتر بوده و سایت شما معتبر باشد، این ارزش و اعتبار بیش‌تر خواهد شد.
 
دقت داشته باشید که در زمینه بک لینک‌ها، کیفیتی بیشتر از کمیت اهمیت دارد. شما باید در سایت‌هایی به عنوان مرجع معرفی شوید که با زمینه کسب و کارتان مرتبط باشد. به همین دلیل است که بر خلاف آمار به دست آمده همه پیوندها با هم یکسان نیستند. برای مثال اگر وب سایتی خبری دارید که در زمینه پوشش جدیدترین اخبار فعالیت دارد؛ بهتر است از سایت‌هایی مانند ایسنا یا روزنامه خبر استفاده کنید تا خبرهای محلی که در کوچه و از همسایه‌های می‌شونید. دقت داشته باشید که سایت‌ها مرجع و لینک سازی‌هایی که انجام می‌دهید تاثیر بسیار زیادی روی سئوی سایت شما دارد. بنابراین هر چه از منابع معتبرتری استفاده کنید شانس بهبود رتبه خود را خواهید داشت.


به خصوص اگر یک سایت خبری دارید اهمیت بسیار زیادی به بروز رسانی مطالب داشته باشید زیرا این اخبار خیلی زود تاریخ انقضای خود را از دست داده و آن زمان دیگر ارزش و اعتباری ندارند. برای مثال اگر خبر جدیدی درباره تحریم‌های شرکت هواوی توسط دونالد ترامپ پخش شده، بهتر است نفر اولی باشید که این خبر را در سایت خود منتظر می‌‌کند، با این کار شما به عنوان سایتی مرجع برای سایرین شناخته خواهید و خیلی سریع می‌توانید تبدیل به سایت رتبه اول گوگل شوید.
 
 
 
البته به این نکته هم دقت کنید که هر چه سایتی که به عنوان منبع استفاده می‌کنید ارزش کمتری داشته باشد، رتبه شما در گوگل را بدتر خواهد کرد و شدیدا برای سئوی شما نا مناسب است.
بک لینک‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا سایت شما را درک کرده و بدانند در چه زمینه‌ای کار می‌کنید. الگوریتم‌های گوگل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فرض کنند وقتی یک سایت به سایت دیگر پیوند خورده است، بین محتوای آن‌ها رابطه‌ای وجود دارد. این الگوریتم‌ها همچنین به متنی که قرار می‌دهید، کلمات لینک شده‌ای که از سایت‌های خارجی برداشته‌اید نیز دقت خواهند کرد. در بهترین حالت متن اصلی که به آن پیوند می‌دهد باید شامل کلمات کلیدی خاصی باشد که موتورهای جستجوگر و مخاطب بدانند با کلیک کردن روی آن انتظار رویارویی و خواندن چه نوع محتوایی را دارند.

 

 

 

بهترین نوع بک لینک‌ها را بشناسید


پیش از این که سئو به شکل کنونی تعریف شود، بیشتر از کیفیت به کمیت تعداد بک لینک‌ها دقت می‌شود. به همین دلیل صاحبان مشاغل و کسب و کار به هر تعداد که دوست داشتند از بک لینک‌ها استفاده می‌کردند و مهم نبود که این لینک‌ها با محتوای نوشته شده مرتبط باشند یا خیر. در گذشته و پیش از این که الگوریتم جدید گوگل تعریف شود، صاحبان سایت با پرداخت مقداری جزئی صفحاتی را به عنوان بک لینک خریداری می‌کردند که از نظر محتوا هیچ ربطی به سایت خودشان نداشت؛ اما امروزه اگر این کار را انجام دهید باعث بد شدن رتبه سایت خود خواهید شد

.
هرچه زمان جلوتر می‌رود، سئو نیز رشد کرده و پیشرفته‌تر خواهد شد. با تعریف الگوریتم جدید گوگل، سایت‌هایی که از بک لینک‌های بی ارزش و نا مربوط به سایت اصلی استفاده می‌کردند حذف شدند. در واقع در این الگوریتم جدید گوگل سایت‌ها تصفیه شده و از نظر سئو، ساختار، منابع، ارجاعات و بک لینک‌ها بررسی شدند. این بررسی باعث شد، سایت‌هایی که از پیوندهای مربوطه بیشتر استفاده کرده‌اند ارزش خاصی پیدا کرده و از نظر رتبه رشد بهتری داشته باشند.
یک لینک خوب در واقع لینکی است که از وب سایت‌های مرتبط، با ارزش و با محتوا گرفته شده باشد. برای مثال اگر شما وب سایتی در زمینه دامپزشکی و مراقبت از حیوانات خانگی دارید، ممکن است بخواهید که وبلاگ‌های مرجع و مرتبط با موضوع خود را به سایتتان پیوند دهید، بهتر است در چنین مواردی از وب سایت‌های خارجی معتبری استفاده کنید و محتوای آن‌ها را با ذکر منبع در سایت خود قرار دهید. به این ترتیب گوگل برای شما و محتوایتان ارزش و اعتبار قائل شده و رتبه شما را بهبود می‌بخشد.
یکی دیگر از دلایلی که بک لینک‌ها باعث افزایش اعتبار و بالا بردن کیفیت کار شما می‌شوند این است که روزانه ربات‌های موتورهای جستجو می‌توانند سایت‌هایی که از بک لینک‌های نا معتبر یا بی ارزش استفاده کرده‌اند، شناسایی و جریمه کنند به همین دلیل ممکن است اگر کمیت را به کیفیت ترجیح داده باشید و سایت خود را پر از ارجاعات نا مرتبط کنید گوگل یا سایر موتورهای جستجو شما را جریمه کرده یا در بدترین حالت به صورت کامل از صفحه نمایش نتایج جستجو حذف شوید.

 

 

راهنمای گام به گام پیدا کردن بک لینک‌های با کیفیت


تا به این‌جای مطلب از اهمیت و لزوم استفاده از بک لینک‌ها صحبت کردیم، حال اگر برایتان سوال پیش آمده چطور و چگونه از آن‌ها استفاده کنیم با خواندن این راهنمای گام به گام به راحتی می‌توانید به چیزی که می‌خواهید برسید.
بهترین نوع بک لینک‌ها، بک لینک طبیعی یا ارگانیک است، تعریف بک لینک ارگانیک یا طبیعی را به این صورت می‌توان گفت، تصور کنید فردی مدیر یک وب سایت است و با سر زدن به محتوای سایت شما؛ آن را ازشمند دانسته و از مطلب شما با ذکر منبع در سایت خود استفاده می‌کند. در چنین حالت فرد به طور طبیعی از مطالب شما یک بک لینک ساخته که پلی ارتباطی بین شما و سایت او خواهد بود. شاید این مورد برایتان خیلی جذاب و ساده به نظر برسد اما این طور نیست، مطلب شما باید به قدری خلاقانه و مبتکرانه باشد که بدون نیاز به هیچ تلاش خاصی فرد را به استفاده از لینک شما تشویق کند. ممکن است انجام این کار برای شما کمی باعث دلهره  و تشویش شود اما نگران نباشید در این قسمت ما همه فوت و فن‌هایی را که نیاز دارید به شما خواهیم گفت.
 

 


۱. لیستی از وب سایت‌های هدف را مشخص کنید!


در مرحله اول باید به دقت سایت‌های معتبر و مرتبط با سایت خود را بررسی کنید. ممکن است برخی از این سایت‌ها باشند که دوست دارند از محتوای شما به عنوان منبع یا بک لینک استفاده کنند. اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که تعریف دقیق «سایت معتبر» چیست. این تعریف در واقع کمی پیچیده است. زمانی که گوگل ربات‌های خود را برای خزیدن و فهرست بندی سایت‌ها ارسالی می‌کند، بیش از ۲۰۰ عامل را برای رتبه بندی هر سایت بررسی خواهد کرد و بعد از آن نشان می‌دهد که بر اساس این عوامل بهتر است کدام سایت‌ها در صفحه نمایش نتایج جستجو قرار گیرند. با نگاهی به مهم‌ترین عوامل و معیارهایی که این ربات‌ها بررسی می‌کنند، می‌توان اعتبار سایت را افزایش داد. در این جا چند مورد از مهم‌ترین چیزهایی که در تعیین ارزش و اعتبار موثر است را عنوان می‌کنیم :
محتوای ارزشمند: شاید شما هم تا به حال جمله «محتوا، پادشاه است» را شنیده باشید. این جمله دقیقا نشان دهنده ارزش و اهمیت محتوا در رتبه بندی شما است. شما باید به دنبال سایت‌هایی باشید که محتوای تازه و با ارزش تولید می‌کنند و برای مخاطبان سایت شما کاملا مفید یا جالب هستند. دقت داشته باشید که این محتوا باید به زمینه کسب و کار شما مرتبط باشد. اگر شروع چندان قوی ندارید اصلا نگران نباشید با مطالب ساده شروع کرده و با استفاده از یک استراتژی تولید محتوا پیش بروید. به مرور زمان در تولید محتوا قوی شده و ممکن است به سایتی مرجع تبدیل شوید.


برای مثال اگر وبلاگی در زمینه مد و فشن دارید یکی از بهترین سایت‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند، نسخه آنلاین مجلاتی مانند ووگ (vogue) است. در این مجله آخرین اخبار مربوط به دنیای مد و فشن مطرح شده و همیشه پیش از شروع فصل جدید، آخرین اخبار و ترندهای دنیای مد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. می‌توانید مطالب را از این سایت گرفته، ترجمه کنید و بر اساس اصول سئو در سایت خود قرار دهید. در نهایت اسم مجله با لینک دسترسی به آن را برای نشان دادن اعتبار محتوای تولید شده قرار دهید. بنابراین اگر فردی عبارت «آخرین ترندهای پاییزی ووگ» را در گوگل جستجو کند، در صفحه نمایش نتایج جستجو مطمئنا نامی خواهید داشت، به شر آن که اصول سئو را نیز رعایت کرده باشید.
 
 لینک‌های خارجی : پیوندهای خروجی سایت را بررسی کنید تا بفهمید چه نوع وب سایت‌هایی به آن پیوند خرده‌اند، یک قاعده کلی در مورد بک لینک‌ها این است که فقط با سایت‌های همکاری کنید که مطابق با معیارهای گوگل بوده و روند قانونی خود را طی کرده باشند. اگر از لینک‌های بی ارزش و فاقد اعتبار استفاده کنید به همان ترتیب گفته شده باعث کاهش اعتبار و افت شدید رتبه شما خواهند شد.
مثلا اگر سایتی در زمینه آخرین اخبار تکنولوژی دارید می‌توانید از وب سایتی مانند «گجت هوم» استفاده کنید زیرا جدیدترین اخبار تکنولوژی در این سایت قرار خواهد گرفت.
باید بدانید که بهبود رتبه‌های بالاتر  به خصوص برای سایت‌های خبری کار دشوارتری است زیرا این خبرها در لحظه و ثانیه عوض شده و همیشه باید از منابع معتبر ذکر شده باشند. زیرا پخش یک خبر بدون ذکر منبع در واقع هیچ اثری نداشته و بازخورد منفی روی بازدید سایت شما خواهد داشت.


رتبه ترافیک : رتبه ترافیک در واقع میزان ورودی و بادزید از هر سایت است. هر چه ترافیک یک سایت بالاتر بوده، محبوبیت آن نیز بیشتر است. با استفاده از ترکیب میانگین بازدیدکنندگان روزانه و بازدید از صفحات در طی سه ماه گذشته می‌توانید آمار ترافیک سایت را بررسی کنید. هر چه نمره منفی یا همان بونس ریت سایت کمتر باشد، سایت محبوب‌تر خواهد بود.
تعریف دامنه : هرچه دامنه یک سایت در سروری قدرتمندتر تعریف شده باشد، نشان دهنده اعتبار آن است. به همین دلیل گرفتن پیوند از سایت‌هایی که دامنه شناخته شده و سروری قوی‌تر دارند می‌تواند کار بسیار سختی باشد. زمانی که سایت هدف خود را پیدا کردید باید تعادلی بین سایت‌های پر بازدید و سایت‌های کمتر شناخته شده اما معتبر برقرار کنید.
از آن جایی که گرفتن پیوند و لینک سازی با سایت‌های خیلی معتبر و پر بازدید کار سختی است بهتر است با سایت‌های معتبری که کمتر بازدید دارند شروع کنید. بین سایت‌های معتبر و کوچک پیوند بسازید تا پس از شناخته شدن راهی برای ورود به رقابت بزرگتر داشته باشید.


عمر سایت : یکی دیگر از عواملی که تعیین کننده اعتبار سایت خواهد بود، مدت زمانی است که سایت شروع به فعالیت کرده است. با بررسی سایت‌های مختلف و آنلاین بودن آن‌ها سعی کنید سایتی را مورد هدف قرار دهید که پیشینه خوبی داشته و به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند. سایت‌های قدیمی که طول عمر بیشتری دارند اغلب اعتبار بیشتری دارند. از طرف دیگر لینک سازی و ساخت پیوند با سایت‌هایی که دامنه‌ای قوی‌تر دارند  کار سختی خواهد بود.
در واقع دقت به طول عمر سایت نکته‌ای ایست که نشان می‌دهد سایت در طول سالین متوالی موفق بوده و توانسته اعتبار لازم را از گوگل دریافت کند.


به روز رسانی مرتب محتوا : از نظر گوگل سایت‌هایی که مرتبط به روز رسانی شوند ارزش بسیار بالاتری دارند. اگر سایت هدف شما آخرین پستش را حدود ۶ ماه پیش قرار داده بهتر است آن را کنار گذاشته و سایت دیگری پیدا کنید.
در نکته قبلی اشاره کردیم که مدت زمان فعالیت وب سایت نشانه‌ای از میزان اعتبار آن است. اما اگر شما چنین سایتی را پیدا کردید که مدت زمانی زیادی مشغول به کار بوده اما مدام مطالب تکراری قرار می‌دهد یا اصلا توجهی به بروز رسانی مطالب ندارد بهتر است دور آن را خط بکشید و به سراغ سایت دیگری بروید.
 
وضعیت حافظه وب سایت : برای این که بدانید وب سایت درست را انتخاب کرده‌اید یا خیر، به قسمت cash یا همان حافظه پنهان سایت بروید و ببینید که آخرین بار کی این سایت در ریته‌های اول تا سوم گوگل قرار گرفته است. در بهترین حالت برای دانستن چنین موضوعی باید مدت زمانی حدود سه روز را صرف کنید.
 
 


ارزیابی وب سایت هدف برای ساخت بک لینک


شما با ابزارهای مختلفی می‌توانید وب سایت‌هایی که لیست کرده‌اید بررسی کنید. دقت داشته باشید که ساخت بک لینک جزو مهمی از سئو را در بر می‌گیرد که باید آن را به دقت انجام دهید. می‌توانید در ابتدا بازار هدف خود را به دقت جستجو کرده و لیستی از سایت‌هایی که می‌خواهید با آن‌ها پیوند سازی کنید، مشخص کرده، بعد از آن با هر کدام از ابزار زیر به راحتی سایت مورد نظر را از لحاظ مختلف بررسی کنید.
شما می‌توانید از ابزارهای آنلاینی که اکثرا رایگان هستند مانند : MozBar، SEOQuake، Alexa Global Traffic Rank ، BuzzSumo و Traackr استفاده کنید.
علاوه بر این اگر می‌خواهید بدانید که رقبای شما در این زمینه چطور عمل می‌کنند از ابزارهایی مانند :
Google Alerts ، Open Site Explorer ، Monitor Backlinks و Ahrefs استفاده کنید.

 

 


۲. سئوی با شکوه داشته باشید!


برای این که بتوانید به مواردی که گوگل بررسی می‌کند برسید و سئوی خوب و قابل قبولی برای ابتدای کار داشته باشید بهتر است به موارد زیر دقت داشته باشید. یکی از مراحلی که برای رسیدن به سئوی خوب باید در نظر داشته باشید شروع فرآیند Outreach است. زمانی که وب سایت‌های هدف خود را مشخص کردید وقت آن رسیده که وب مسترها دسترسی پیدا کنید و از آن‌ها بخواهید که سایت‌های مورد نظر را به سایت شما پیوند دهند. بهترین استراتژی این است که به یکی از اشخاصی که کنترل وب مستر را در دست دارد ایمیل شخصی بدهید، کار خود را توضیح داده و مشخص کنید که اصلا چرا سایت شما برای مخاطبان با ارزش است و چه نوع محتوایی می‌توانید تولید کنید. سعی کنید در این ایملی از هر گونه اغراق خودداری کنید و همه آن چیزی را که سایت شما بر اساس آن ساخته شده و هدف تان را بیان کنید.
 
 

 

 چطور باید عمل کنم ؟


بعد از این که فهمید چرا باید از بک لینک‌ها استفاده کنید وقت آن شده که دست به کار شوید.
محتوای سایت خود را تبلیغ کنید : نگاهی به محتوایی که در سایت قرار داده‌اید بیاندازید و بررسی کنید که کدام یک از آن‌ها بیشتر کابر پسند است. سپس لیست سایت‌هایی که قصد لینک سازی با آن‌ها را دارید مشخص کرده و مخاطبان آن‌ها را نیز هدف دهید. پیوندهای وب مسترها را به محتوای خود ارسال کنید و توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید این محتوا برای خواننده مفید است.
می‌توانید از ترفند رقبای خود استفاده کنید. برای مثال اگر خود را به جای مخاطب قرار دهید که در حال خواندن مطلبی درباره سایت ساز رایگان وبزی است و در سایت‌های دیگر عنوان شده، کنجکاو می‌شوید که چطور بدون هیچ دانشی می‌توانید یک سایت راه اندازی کرده و کسب در آمد داشته باشید. وقتی مطلب شما به اندازه کافی جذاب باشد خواننده به صورت ناخودآگاه برای خواندن ادامه مطالب شما وارد سایتتان شده و به این ترتیب ترافیک بالاتری خواهید داشت. علاوه بر این استفاده از مطالب یا محتوای شما در یک سایت معروف باعث افزایش اعتبار و کسب رتبه بهتر خواهد شد.


نوشتن پست‌های مهمان : از مخاطبان خود بخواهید که در بخش وبلاگ اگر مقاله‌ای مرتبط با حوزه کسب و کار خود دارند بنویسید به این ترتیب هم به کاربر احترام گذاشته و هم محتوای تازه‌ای دارید. برای مثال اگر نگاهی به سایت « چیدانه» بیاندازید، مشاهده می‌کنید که مسئولین وب سایت برای آشنایی و ارتباط بیشتر با مخاطب تور خانه گردی برگزار کرده‌اند و از مخاطبان خود می‌خواهند که تجربه چیدمان یا ساخت وسایل خانه را با دیگران به صورت محتوای ویدیویی به اشتراک بگذارند.
می‌توانید در بخش وبلاگ خود، قسمتی را برای نوشته‌های کاربر مهمان در نظر بگیرید زیرا خود افراد نشان می‌دهند که به کدام موضوع علاقمند هستند. هنگام ارسال ایمیل به وب مسترها و ارائه وبلاگ برای آن‌ها حتما حوزه تخصصی خود را توضیح دهید. این که شما چند ایده دارید و چطور می‌خواهید دردباره آن‌ها بنویسید را به صورت نمونه‌ای خلاصه و کوتاه برای وب مستر خود ارسال کنید.
 
صرف نظر از این که چه نوع پیشرفتی عاید شما خواهد شد، مشخص کردن این که سایت شما درباره چه چیزی است و چه مزایایی برای خوانندگان دارد مهم است. اگر در ابتدای کار هیچ تصوری از مخاطبان خود ندارید اصلا جای نگرانی نیست. به یاد داشته باشید که شما تنها مالک سایتی نیستید که از این استراتژی استفاده می‌کند. بنابراین به روش‌های خلاقانه و مبتکرانه پیغام خود را به سایت‌های دیگر ارسال کرده و آن‌ها را به استفاده از وب سایت خود به عنوان یک بک لینک تشویق کنید.

 

 

ترفندهایی برای موفقیت بیشتر


۱. تعداد زیادی ایمیل ارسال کنید و اگر آن‌ها دیده یا خوانده نشدند دلسرد نشوید. معمولا در فاصله هر پنج تا ده روز برای مخاطبان خود ایمیل ارسال کنید.


۲. آخرین تحولات شرکت خود را در اختیار وب مسترها قرار دهید تا ارتباط قوی و مناسبی با آن‌ها سایت‌های معتبر داشته باشید. هر چند ماه یک بار ایمیلی به سایت مورد نظر ارسال کنید و به آن‌ها بگویید که تا به حال چه کاری انجام داده‌اید و چرا این کار مورد توجه خوانندگان قرار گرفته است.
 
۳. اطمینان حاصل کنید که پیوندهای شما در گوگل جدید و به روز باشند. گوگل بک لینک‌های شما بررسی کرده و می‌خواهد ببیند که شما در این مورد کار جدیدی انجام داده‌اید و این که به حیات وب سایت خود اهمیت می‌دهید؟
هر چند ماه یک بار به دنبال اضافه کردن بک لینک‌های جدید و مرتبط باشید تا به گوگل نشان دهید همچنان سرحال و زنده هستند.


۴. صبور باشید. رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل کار زمان بری خواهد بود. ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد که روند ساخت بک لینک عملی شود. اگر پیوندهای خوبی پیدا کنید، ممکن است پرش ناگهانی به رتبه‌های اول را نداشته باشید و باید در طول زمان مدام این کار را تکرار کرده و به دنبال گرفتن بک لینک‌ها و محتوای جدید باشید. فقط به یاد داشته باشید که سئو یک ماراتن تمام نشدنی است و مسابقه دو سرعت نیست که بتوانید در آن راه صد ساله را یک شبه طی کنید.
برای ساختن اعتبار آماده شوید!


ممکن است گرفتن بک لینک؛ به خصوص از سایت‌های بسیار معتبر کار بسیار سختی باشد. دقیقا مثل زمانی که شما یک فروشگاه کوچک مواد غذایی دارید و از یک فروشگاه زنجیریه‌ای مانند افق کوروش بخواهید تبلیغ کار شما را انجام دهد. کسب و کار شما باید به قدری جذاب باشد که خود فروشگاه زنجیره‌ای نیز برای انجام این کار راضی شود. کار شما برای چنین فروشگاهی که به نوعی رقیب شمرده می‌شوید سخت است و باید آنقدر بر خواسته خود پا فشاری کنید تا مسئولین به تبلیغ کسب و کارتان راضی شوند. حتی می‌توانید به آن‌ها اجازه دهید از محصولات شما در فروشگاه خود قرار دهند و در صورت رضایت مخاطب، برای خرید به فروشگاه کوچک شما بیایند.
شاید این مثال ساده‌ای باشد، اما اگر فروشگاه افق کوروش را به عنوان یک سایت معتبر در نظر گرفته، مسئولان وب مستر باشند و نمونه محصولی که به آن‌ها می‌دهید همان نمونه محتوایی است که می‌خواهید در سایت معتبر قرار دهید. این مثال کاملا برای شما ملموس خواهد بود. بنابراین از تلاش برای راضی کردن افراد برای معرفی سایت شما نترسید.


دریافت بک لینک و ساخت اعتبار نیاز به زمان، فداکاری و کمی شانس دارد. بهتر است به کارتان بچسبید و با شنیدن «نه» نا امید نشوید. مرتب به دنبال ارسال ایمیلی باشید. به مرور زمان دانه کوچک شما شکوفا خواهد شد و بعد از چندین سال مراقبت تبدیل به درختی می‌شود. کار سئو و به سرانجام رساندن سایت نیز همین طور است، با این تفاوت که حتی بعد از شروع بع کار و موفقیت به آن برای ماندن در رتبه‌های بالاتر همیشه باید به روز باشید و محتوای تازه و خلاقانه تولید کنید. ممکن است در طول شش ماه یا یک سال رتبه شما بهبود پیدا کرده و افزایش ترافیک داشته باشید. پس اگر به تلاش خود ادامه داده و طبق آن چه ما گفتیم عمل کنید به زودی در صفحه نمایش نتایج جستجو یا همان SERP جایی خواهید داشت.
 


 

۵
از ۵
۶۵ مشارکت کننده