هیچ چیز به اندازه تولید محتوای جذاب نمیتواند به شما برای دیده شدن کمک کند. هیچ فرمول جادویی برای رسیدن یک شبه به صدر نتایج جستجو و قرار گرفتن در صفحه نتایج جستجو وجود ندارد. حتی اگر بودجه بینهایت داشته باشید و بهترین متخصصین سئو را استخدام کنید هیچکدام نمیتوانند به اندازه تولید محتوای جذاب به شما کمک کنند. همانطور که میدانید و قبلا بارها به آن اشاره کردیم، رقابت در سئو یک ماراتن بی انتها است که برای برنده شدن در آن نیاز به صرف وقت و هزینه است. این بازی طولانی نیاز به نیروی شگفت انگیزی دارد که تولید کنندههای محتوا آن را برای شما فراهم میکنند. چیزی که باعث تفاوت شما و سایر سایتهای مشابه میشود همین تولید محتوای جذاب و متفاوت با سایر سایتها مشابه است.
در واقع بدون وجود محتوا سایت شما هیچ فایدهای ندارد. درست مانند زمانی است که ویترین یک فروشگاه بسیار جذاب بوده، طراحی شیک و مدرنی داشته باشد اما هیچ کالایی برای عرضه و فروش در آن وجود نداشته باشد.
بهتر است بدانید هیچ راهی به جز تولید محتوای جذاب برای صعود و رسیدن به صفحه نمایش نتایج جستجو وجود ندارد و تنها چیزی که باز هم شما را در صدر نگه میدارد، بروزرسانی و تولید محتوای جدید و تازه است. اگر میخواهید از طریق گوگل افراد بیشتری به سایت شما سر بزنند باید اهمیت تولید محتوای یونیک، تازه و با کیفیت را جدی بگیرید
.
بدون وجود محتوا، سایت شما در واقع یک جعبه زیبای خالی خواهد بود. در این مقاله از وبلاگ وبزی به بررسی اهمیت تولید محتوا، نکات و بیان ایدههایی تازه برای این کار میپردازیم که امیدواریم برای کسب و کار شما مفید باشد.
چرا تولید محتوا برای سئو اهمیت دارد؟
شاید سادهترین و بهترین پاسخ به این سوال، این موضوع باشد که مردم تشنه دانستن هستند. روزانه در سراسر جهان مردم میلیونها بار عبارت یا کلمات مورد نظر خود را در یکی از موتورهای جستجو وارد کرده و به دنبال پیدا کردن اطلاعاتی درباره آن هستند. بنابراین اگر میخواهید که حتما در این میلیونها جستجو شانسی برای دیده شدن داشته باشید باید سلیقه مخاطبان خود را دانسته و حول آن محتوای جذاب تولید کنید. هرچه محتوایی که تولید میکنید پاسخ بهتر و کاملتری به سوال مخاطبان بدهد رتبه شما بهبود یافته و بازدید از سایتتان بالا خواهد رفت و این دقیقا چیزی است که به آن نیاز دارید زیرا در نهایت به صفحه اول نمایش نتایج جستجو راه پیدا خواهید کرد.
چطور محتوای جذاب تولید کنیم؟
همانطور که در موضوعات قبلی به آن اشاره کردیم پیش از شروع هر کاری باید مخاطبان خود را شناخته و بدانید که بازار هدف شما چه کسانی هستند. زمانی که در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کردید، میتوانید تصمیم بگیرید که چه محتوایی برای سایت شما مناسب خواهد بود. برای این کار باید به جای مشتریان خود فکر کنید. تصور کنید که چه اطلاعاتی میتواند برای آنها مفید بوده و جستجوی آنلاین مخاطبان شما بیشتر حول چه مطالبی خواهد بود. میتوانید از دوستان خود هم کمک بگیرید. به آنها راجع به هدف سایت خود توضیح داده و بپرسید که چه سوالاتی ممکن است برایشان پیش بیاید. زمانی که توانستید یک لیست از کلید واژهها درست کنید. آنها را در گوگل جستجو کنید و ببینید سایتهای رقیب شما درباره آن موضوعات چه محتوایی تولید کردهاند. گاهی سرسختترین رقیب بهترین راهنمای شما خواهد بود. بهتر است انواع مختلفی از تولید محتوا را در سایت خود قرار دهید و باعث افزایش جذابیت آن شوید. این که صرفا از محتوای متنی در سایت خود استفاده کنید باعث ایجاد یکنواختی میشود.
در دنیای شلوغ و پر سر و صدای امروزه که کمتر کسی وقت برای مطالعه مطالب میگذارد، توجه به تولید محتوای گرافیکی، ویدیویی و تصویری میتواند شانس شما را در افزایش بازدید و صعود به رتبههای برتر بیشتر کند.
همانطور که میدانید سرانه مطالعه در ایران بسیار پایین بوده و بیشتر افراد ترجیح میدهند وقت خود را صرف دیدن یک ویدیوی ۴ دقیقهای در اینستاگرام کنند تا مطلبی که اطلاعات بیشتری به آنها میدهد را بخوانند. تنوع بخشید به تولید محتوا و استفاده از انواع مختلف آن را یاد بگیرید و بر حسب سلیقه مشتری خود محتوای جذاب و جدید تولید کنید.
نکته : بهتر است نقشهای برای تولید محتوای جذاب داشته باشید و به ترتیب و بر اساس برنامه ریزی روزانه محتواهای مختلف در سایت خود قرار دهید. محتوا میتواند به صورت پادکست، ویدیو، پستهای اینستاگرامی، توئیت یا مطالب ترجمه شده و جذاب باشد.
مخاطب شما یک انسان است نه ربات!
همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که برای یک انسان میخواهید موضوعی را شرح دهید و مخاطب شما ربات نیست. تولید محتوای با کیفیت برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو بسیار اهمیت دارد. زمانی که مخاطبان خود را در واقع به عنوان یک دوست در نظر بگیرید و احساس کنید که در حال یک گپ و گفتگوی دوستانه هستید کار خیلی راحتتر میشود. هیچ کس دوست ندارد مطلبی را که خیلی ادبی، سنگین، بدون جمله بندی صحیح و بیش از حد رسمی نوشته شده باشد را بخواند. در تولید محتوای متنی دقت داشته باشید که با رعایت اصول نگارشی و استفاده از یک سبک ساده و دوستانه که در عین حال کمی هم رسمی بوده و با فرهنگ مخاطبان بومی سازی شده است به راحتی میتوانید دل مخاطب را به دست بیاورید.
بارها به این اشاره کردیم که برای تولید محتوای خوب باید خود را به جای مخاطب قرار دهید. از دید او کسب و کارتان را شرح داده و بگویید در چه زمینهای فعالیت میکنید. محصولات خود را به سادگی معرفی کنید و کارآیی آنها را بگویید. در بهترین حالت اگر بتوانید به همه سوالات ممکن پاسخ داده و همه احتمالات را در نظر بگیرید و بر اساس آن محتوای ایده آل تولید کنید، شانس خود را به شدت برای صعود به رتبههای بهتر افزایش میدهید.
هرچه بازدید کنندگان مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند و تعداد بازدید از صفحات سایت افزایش یابد، احتمال دیده شدن شما زیاد شده و به مرور زمان میتوانید تبدیل به یک سایت محبوب با رتبه بالا شوید.
در مورد موتورهای جستجو هم این شما هستید که باید به آنها کمک کنید که درک کنند مطالب شما در مورد چه چیز است. زمانی که موتور جستجو درک کند وب سایت شما در مورد چیست و مخاطبانتان چه کسانی هستند باعث میشود که بدانند چه موقع وب سایت شما را در نتایج جستجو نشان دهند و به این ترتیب احتمال دیده شدن شما افزایش خواهد یافت.
اهمیت کلمات کلیدی را به یاد دارید؟
دلیل دیگری که تولید محتوای جذاب اهمیت دارد، کلمات کلیدی هستند. همانطور که قبلا گفتیم کلمات کلیدی عبارتهای ۳ تا ۵ کلمهای هستند که افراد در موتورهای جستجو تایپ کرده و به دنبال یافتن اطلاعاتی درباره آنها هستند. کلمات کلیدی روح و قلب سئو هستند. زمانی که مخاطب کلمه کلیدی مورد نظر را در موتور جستجو وارد میکند، رباتهای مربوطه به دنبال این کلمات کلیدی در وب سایتهای مختلف گشته و بهترین مطالب را که پاسخی کامل به سوال مخاطب باشد به او نشان خواهند داد. به بیان ساده کار موتور جستجو مطابقت دادن کلمات کلیدی مورد نظر مخاطب با کلمات کلیدی استفاده شده در محتوای وب سایت شما است. به همین دلیل است که توزیع مناسب کلمات کلیدی ایده خوبی برای دیده شدن در صفحه نمایش نتایج جستجو یا همان SERP است.
اما شاید شنیده باشید که استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد در یک صفحه یا به عبارت دیگر اشباع صفحه از کلمات کلیدی ایده خوبی نیست. شما باید بدانید که چطور کلمات کلیدی هم معنی و مترادف را در محتواهای مختلف توزیع کنید. خیلی بهتر است که چند مطلب متفاوت با یک کلمه کلیدی داشته باشید تا یک مطلب که از کلمات کلیدی اشباع شده باشد. هرچه بیشتر کلمات کلیدی را طوری در وب سایت خود توزیع کنید که طبیعی جلوه کند، به گوگل در درک بهتر وب سایت و این که درباره چه چیزی صحبت میکنید، کمک بیشتری خواهید کرد.
اهمیت تولید محتوای تازه و جذاب
درست است که فراوانی و تعداد محتوا بسیار اهمیت دارد اما به روز رسانی و جدید نگه داشتن محتوا نیز اهمیت دارد. بهتر است همیشه مطالب خود را کاملا به روز نگه دارید و هر از گاهی محتوای منسوخ شده را بازنویسی کنید. به خصوص اگر محتوای وب سایت شما خبری است همیشه باید آن را به روز نگه دارید. موتورهای جستجو همیشه به دنبال وب سایتهایی هستند که مرتبا در حال به روز رسانی هستند. این که یک وب سایت مرتبا مطالب جدید، به روز شده و همراه با دانش روز را منتشر میکند شانس بسیار بیشتری نسبت به وب سایتی دارد که ۱ سال است مطالب آن حتی دست نخورده و منسوخ شده است. دنیای وب سایتها و مطالب هم مانند دنیای مد و فشئن دائما در حال تغییر و به روز رسانی است و همانطور که میدانید مدهای منسوخ شده چقدر سریع از دور خارج شده و باعث مرگ برند خود خواهند شد.
به بیان بهتر موتور جستجو با این پیش فرض در حال پیدا کردن بهترین پاسخ به مخاطب است که هرچه مطالب یک سایت به روز بوده احتمال دارد پاسخ بهتری به مخاطب داده باشد.
ایندکس کردن را فراموش نکنید!
امتیاز خوبی که به روز رسانی محتوا دارد این است که هرچه بیشتر به آن دقت داشته باشید، گوگل رباتهای بیشتری را برای اسکن و فهرست بندی سایتهای شما ارسال خواهد کرد. توجه مداوم به وبلاگ نویسی هم به شما برای قرار گرفتن در این فهرست بندی کمک خواهد کرد. هر زمانی که شما یک صفحه جدید به وبلاگ خود اضافه میکنید موتورهای جستجو سایت شما را برای اسکن و فهرست بندی بررسی خواهند کرد. به بیان ساده و بدون پیچیده کردن موضوع کافی است بگوییم که صفحات ایندکس شده برای سئو مناسبتر هستند.
به فالوورهای خود دقت داشته باشید!
تولید محتوای جذاب و تازه برای مخاطبان اهمیت بسیار زیادی دارد. همیشه در صفحه اول وب سایت خود جدیدترین مطالب را قرار دهید. اگر صفحه رسمی اینستاگرام دارید میتوانید از قسمت استوری اینستاگرام برای اطلاع رسانی و نمایش جدیدترین پستها یا مطالب خود به مخاطبان استفاده کنید. هر چه بیشتر روی به روز رسانی و افزایش دانش مخاطبان خود دقت داشته باشید نتیجه بهتری خواهید گرفت. همیشه مخاطبان خود را در جریان جدیدترین اخبار و مطالب قرار دهید. به آنها اجازه دهید که محصولات یا کالاها و خدمات جدید شما را بشناسند. هر چه ارتباط بهتری با مشتریان و مخاطبان خود داشته باشید بیشتر از سلیقه و علایق آنها باخبر شده و میتوانید محتوای مخاطب پسند تولید کنید.
هرچند وقت یک بار نیاز به تولید محتوای تازه دارید؟
بسته به نوع کسب و کاری که دارید نیاز به تولید محتوای تازه خواهید داشت. در واقع پاسخ دقیق به این سوال برای هر کسب و کاری متفاوت است. برای مثال اگر وب سایتی در زمینه جدیدترین اخبار تکنولوژی یا گجتها دارید یا اصلا سایت شما مربوط به فروش گجت و وسایل هوشمند است، نیاز است که روزانه در بخش وبلاگ آخرین اخبار مربوط به محصولات خود را بنویسید. بهترین پیشنهاد ما برای شما این است که در سایت خود بخش وبلاگ را جدی بگیرید و روزانه محتوای جدید در آن قرار دهید. هر چه محتوای شما به روزتر بوده و مطابق با نیاز مشتری و مخاطب باشد، بازدید از سایت نیز بیشتر خواهد شد.
تولید محتوای هدفمند را فراموش نکنید!
یک قانون اساسی در تولید محتوای جذاب این است که تا حد ممکن محتوای با کیفیت تولید کنید. این که شما روزانه ده محتوای تازه اما پر از غلط املایی یا بی هدف و بی ربط به موضوع کسب و کار خود تولید کنید اصلا چیز خوبی نیست. در عوض میتوانید با مشخص کردن هدف و تعیین استراتژی تولید محتوا، روزانه محتوایی بسیار با کیفیت تولید کنید. درست است که در ابتدای کار همه چیز مشخص نیست و این احتمال وجود دارد که بسیار کند پیشرفت کنید، اما هرچه بیشتر جلو بروید بهتر میدانید که باید چه کاری کنید. از خودتان بپرسید روزانه چند محتوا باید در قسمت وبلاگ وب سایت خود قرار دهید و نوع آن را مشخص کنید. همه چیز را روی کاغذ نوشته و سعی کنید اصول و هدف خود را فراموش نکنید. در این برگه بنویسید که آیا نیاز است روزانه در سایر شبکههای اجتماعی مانند لینکدین، توییتر و اینستاگرام پست قرار دهید؟ چه تعداد پستی باید روزانه در هر شبکه قرار دهید ؟ آیا نیاز به پادکست یا اپلیکیشن خاصی دارید؟
همه این سوالات شما را به هدف تولید محتوای جذاب و مخاطب پسند نزدیک میکند، بهتر است در پاسخ به این سوالات با خود صادق باشید و قبل از تولید محتوای بی کیفیت و زیادی که باعث کاهش بازدید سایت شما و بونت ریت منفی شود، بدانید که چه چیزی انتظار داشته و از تولید محتوای خود چه هدفی دارید.
کمیت یا کیفیت؟ مسئله این است!
در این مطلب از وبلاگ وبزی، درباره اهمیت تعداد محتوای تولید شده بسیار صحبت کردیم اما مسئلهای که باید به آن دقت داشته باشید، کمیت محتوا نیز هست. به این فکر کنید که محتوای تولید شده باید به افزایش شهرت شما کمک کند. مقالاتی که مینویسید، تصاویری که در شبکههای اجتماعی قرار میدهید باید معرف کسب و کار شما بوده و شما را فردی حرفهای و آگاه نشان دهد. نوشتن محتوای ضعیف و بی کیفیت به مخاطب این پیام را میرساند که شما به او توجهی ندارید و فردی غیر قابل اعتماد بوده که توجهی به جزئیات ندارید. اگر محتوای شما بی ارزش و بی کیفیت باشد، مخاطب برای خواندن یا دیدن آن اهمیتی قائل نشده و برای بازدید از وب سایت یا صفحه اجتماعی شما دیگر باز نمیگردد و اگر این مسئله ادامه پیدا کند، وب سایت شما به دست فراموشی سپرده خواهد شد و به گورستان هزاران وب سایت دیگر در گوگل میپیوندد.
از طرف دیگر اگر به تولید محتوای جذاب و با کیفیت دقت داشته و نسبت به رقبای خود پیشتاز باشید، باعث میشود بین مخاطبان و طرفداران خود محبوب شده و فردی قابل اعتماد به نظر برسید که به دیگران احترام گذاشته و به مخاطبانش اهمیت میدهد. به سوالات مخاطبان پاسخ دهید، در عمق این سوالات راز موفقیت شما نهفته است. تخصص خود را در معرض نمایش قرار دهید و اجازه دهید بقیه شما را ببینند. کافی است خودتان را به جای یک مخاطب قرار دهید.
تصور کنید که قصد خرید اینترنتی از یک صفحه در اینستاگرام را دارید. به اولین چیزی که دقت دارید تعداد فالوورا، نظرات مشتریان و نحوه پاسخگویی آنها به مشتریان است. حتی شاید ترجیح دهید از صفحهای خرید خود را انجام دهید که عکسهای حرفهای از محصولات خود قرار داده و نتیجه رضایت مشتریان را به اشتراک میگذارد.
به یاد داشته باشید که گوگل همیشه به دنبال نمایش وب سایتهایی است که میتوانند به سوالات مخاطب بهترین پاسخ را بدهند. اگر محتوای شما سئوی خوب، نگارش قوی، بدون غلط املایی و مطابق با پاسخ مخاطب و مشتریان باشد، به احتمال بسیار زیادی به صفحه اول نمایش نتایج جستجو راه پیدا خواهید کرد. در نهایت قبل از انتشار هر چیز یک بار دیگر آن را بررسی کرده و در صورت نیاز حتما از برنامههای ویرایشگر استفاده کنید. گاهی وقتی نویسنده یک مطلب غرق در نوشتن باشد خود متوجه تکرار یا غلطهای املایی و جمله بندیهای اشتباهش نمیشود، بهتر است از یک ویراستار در این زمینه کمک بگیرید.
راهنمای سایرین باشید!
اگر به طور مرتب به تولید محتوای جذاب دقت دارید میتوانید به عنوان راهنمای سایر وب سایتهای شناخته شوید و از اخبار شما با ذکر منبع و حفظ قانون کپی رایت استفاده کنند. به این ترتیب لینک مطالب یا محتوای شما میتواند در سایر سایتها استفاده شده و به عنوان رهبری در صنعت و کسب و کار خود یا مرجعی برای سایر مشاغل مشابه باشید. کافی است نگاهی به وب سایت دیجی کالا بیاندازید که چطور در هر زمینهای برای خرید کالا به عنوان مرجع شناخته میشود. یا سایت دیوار که برای خرید و فروش وسایل دست دوم مرجع شده است.
بنابراین با تولید محتوای جذاب و با کیفیت میتوانید به سایر وب سایتها راه پیدا کرده و میانبری برای افزایش بازدید داشته باشید. استفاده از محتوای شما به عنوان لینک خارجی یا اکسترنال در واقع الماسهای دنای سئو هستند، چون استفاده از لینک پشتیبان و مطرح کردن عنوان برای گفتهها و محتوای تولید شده برای سئو بسیار اهمیت دارد.
ایده هایی برای تولید محتوای جذاب و جدید
مطمئنا با خواندن مطالب بالا باید به اهمیت اختصاص دادن وقت و هزینه برای تولید محتوای جذاب و با کیفیت قانع شده باشید. اما اگر این سوال برایتان مطرح شده باشد که چطور میتوانید این کار را انجام دهید و اصلا نمیدانید از کجا شروع کنید، اصلا نترسید. در این قسمت ایدههایی برای تولید محتوای جذاب و خلاقانه به شما خواهیم گفت که میتوانید آن را در تقویم محتوای خود نوشته و در استراتژی تولید محتوای تان جایی برایش در نظر بگیرید.
وبلاگ نویسی را شروع کنید!
اهمیت وبلاگ نویسی چیزی نیست که بتوان در چند خط آن را کامل توضیح داد. اما برای آشنایی جزیی شما با اهمیت و مزایای ایجاد وبلاگ در این قسمت توضیح کوتاهی خواهیم داد. در یک جمله میتوان گفت که وبلاگ نویسی و ایجاد یک وبلاگ با مطالب و محتوای با کیفیت بهترین راه برای تقویت سئو است. یادتان باشد که نیاز نیست همه پستهای وبلاگ شما بسیار طولانی و کامل باشد. گاهی نوشتن یک خبر ۱۰۰ کلمهای میتواند شما را به صدر صفحه نمایش نتایج جستجو برساند. از تصاویر جذاب و یک طراحی UI خوب و جذاب برای زیبا سازی وبلاگ خود استفاده کنید. وبلاگ میتوانید حکم ویترین شما را داشته باشد. دقت داشته باشید که برای نوشتن مطالب زیاده نویسی و تکرار بیش از حد جملات، استفاده غلط از افعال یا اغراق در نوشتن میتواند نتیجه برعکسی برای تولید محتوای جذاب داشته باشد و در عوض محتوایی نوشته باشید که نه تنها مخاطب نتواند آن را درک کند بلکه از سایت شما فراری شود. در یک کلمه ساده و کاربردی بنویسید که هر کسی بتواند آن را درک کند. البته اگر وب سایت شما تخصصی است بهتر است متناسب با دانش مخاطبان خود بنویسید. بهرحال همه چیز به کسب و کار و نوع مخاطبان شما بستگی دارد.
محصولات جدید و ویژگیهای خود را برجسته نشان دهید!
صفحهای به وب سایت خود اضافه کنید که در آن جدیدترین محصولات، اخرین تخفیفات، پرفروشترینها یا حتی پربازدیدترین مطالب خود را در آن بارگذاری کرده و مخاطب بتواند به راحتی به آن دسترس داشته باشد. اگر وب سایت فروشگاهی دارید، بهتر است با کمک یک برنامه نویس خوب و حرفهای وب سایت خود را طراحی کرده و در قسمت بنر سایت، جایی که اولین چیز به چشم مشتری میآید، این تخفیفات و محصولات را نشان دهید. دقت داشته باشید این صفحه هر روز به روزرسانی شود.
صفحه اخبار یا رویدادها داشته باشید!
تصور کنید که وب سایت شما مربوط به فروش محصولات هوشمند است، علاوه بر وجود وبلاگی که در آن میتوانید نحوه استفاده از این محصولات و کاربرد آنها را بگویید، میتوانید صفحهای برای آخرین اخبار مربوط به تکنولوژی در نظر گرفته و جدیدترین محصولات و تاریخ ورود آن را به بازار معرفی کنید.
حتی میتوانید صفحهای برای اخبار اختصاصی خود و رویدادهای مربوط به کسب و کارتان یا نمایشگاههای در حال برگزاری طراحی کنید.
این تنها مثالی بود که میتواند راهنمای شما برای نشان دادن اهمیت و کاربرد ایجاد صفحه اخبار و رویدادها باشد. در این صفحه میتوانید تقویم کاری خود را قرار داده و مخاطبان را در جریان رویدادها یا نشستهایی که برگزار میکنید قرار دهید.
داستان بنویسید!
مردم همیشه عاشق شنیدن و خواندن داستان هستند. میتوانید از مشتریان و مخاطبان خود بخواهید که تجربه استفاده از محصولات یا کار با شما را به صورت ویدیو ضبط کرده و برایتان به اشتراک بگذارند. در صفحهای تجربه واقعی مشتریان و مخاطبان را با سایرین به اشتراک بگذارید. میتوانید داستان کسب و کار خود را به مردم گفته و پشت صحنهای از دفتر کار یا شرکت خود در این صفحه قرار دهید. داستان موفقیت خود را بدون اغراق تعریف کنید و اجازه دهید مردم شما را بشناسند.
برای درک بهتر اهمیت این موضوع کافی است نگاهی به اینستاگرام بیاندازید و ببینید مخاطبان چطور به سایتها یا صفحاتی که فری مشهور یا یک سلبریتی قابل اعتماد آن را تبلیغ کرده و از تجربه کار با آنها گفته است، هجوم میآورند.
در این صفحه میتوانید هر هفته یا ماهانه داستانهای جدید به اشتراک بگذارید.
صفحه سوالات متداول
این صفحه مکان بسیار خوبی برای ارائه اطلاعات مورد نظر به مشتریان است. اگر یک سوال جدید از یک مشتری دریافت میکنید آن را در این صفحه قرار دهید، ممکن است این سوال بین مخاطبان مختلف مشترک باشد. در صورتی که وب سایت فروشگاهی دارید و محصولات شما متفاوت است، سوالات متداول مربوط به هر محصول را جدا در نظر بگیرید. میتوانید برای طراحی وب سایت فروشگاهی خود به راحتی از کارشناسان وبزی کمک بخواهید و کار طراحی آن را به ما بسپارید.
صفحه نکات یا خودت بساز (DIY)
به عنوان یک نوآوری میتوانید از صفحهای در وب سایت خود داشته باشید که در آن نکات جدید، ترفندهای استفاده از یک کالا یا چیزهایی که بدون هزینه میتوانید در خانه بسازید را در آن قرار دهید. البته دقت داشته باشید این صفحه برای هر کسب و کاری متفاوت است. برای مثال اگر وب سایت شما مربوط به عکاسی است میتوانید در صفحهای ترفندهای مربوط به ساخت یک آتلیه کوچک در خانه یا عکاسی بدون پرداخت هزینه را اضافه کنید.
در این صفحه برای مخاطبان خود حکم یک مشاور را داشته باشید و نکات استفاده بهینه از محصولات و خدمات خود را عنوان کنید. در صورتی که میتوانید آنلاین به مخاطبان خود مشورت دهید.
توصیفات اهرمی
اصلا نیازی نیست که به در نشان دادن جذابیت کسب و کار خود به مردم زیاده روی کنید. اجازه دهید مخاطبان این کار را برای شما انجام دهند. هر بار که یک مشتری از شما خرید کرده، با شما صحبت میکند یا از خدمات شما رضایت دارد، از او بخواهید وقتی برای برای صحبت در اختیارتان دهد و از تجربه کار با شما بگوید و سپس با رضایت او این صحبتها را با دیگران به اشتراک بگذارید. این بازاریابی غیر مستقیم برای کسب و کار شما خواهد بود.
به روز رسانی شبکههای اجتماعی
همانقدر که توجه به وب سایتهای اجتماعی اهمیت دارد، باید برای به روز رسانی شبکههای اجتماعی خود نیز وقت بگذارید. این روزها مخاطبان بیشتر وقت خود را در شبکههای مانند اینستاگرام یا فیس بوک و توییتر میگذارنند. بنابراین میتوانید کمی از مطلب خود را در شبکهای مانند اینستاگرام که در ایران بسیار محبوب است قرار داده و لینک ادامه مطلب را برای دسترسی و خواندن بیشتر بگذارید. در واقع میتوانید از اینستاگرام برای تشویق مخاطب به سر زدن و افزایش بازدید وب سایت خود استفاده کنید. اگر مطلب جدیدی در وب سایت قرار میدهید یا تخفیف و محصول جدیدی دارید حتما آن را در شبکه اجتماعی مربوط به کسب و کار خود به اطلاع مخاطب برسانید.
ترندهای روز را بشناسید!
مهم نیست که مدیر یک وب سایت فروشگاهی بزرگ هستید یا یک کسب و کار کوچک خانگی مربوط به آشپزی داشته باشید. اگر میخواهید در صدر قرار بگیرید و از کسب و کار خود درآمد خوبی داشته باشید باید رقیبان خود را بشناسید. گوگل ترندز (Google trends) را بررسی کرده و بدانید چه چیزهای مربوط به کسب و کار شما محبوب هستند و بعد از آنها برای نوشتن مطلب، تولید محتوای ویدیویی یا نوشتن توییت الهام بگیرید.
ساعتی به وقت تولید محتوای جذاب
این یک حقیقت است که نوشتن مطالب زیاد اما بی کیفیت شما را به جایی نمیرساند. استفاده از مطالب خوب، جذاب و با کیفیت میتواند راه صعود شما به رتبه بندی باشد. اما برای بهبود رتبه خود باید استقامت و صبر داشته باشید. هرکاری برای رسیدن به موفقیت نیاز به تلاش و زمان دارد. اگر با رعایت اصول و داشتن استراتژی تولید محتوا کار کنید در نهایت خواهید دید که چرا میگویند :
محتوا پادشاه است!
یک برنامه تولید محتوا داشته باشید که واقع بینانه و مطابق با سلیقه مخاطب باشد. هرگز کیفیت را فدای کمیت نکنید. محتوایی بنویسید که کاربران و مخاطبان واقعا به آن احتیاج دارند. محتوایی که جذاب، مفید و جالب است میتواند مانند سوخت فضاپیما شما را به اوج برساند. از نویسندهها و تولیدکنندههای محتوای حرفهای که اصول سئو و نگارش محتوا را میدانند کمک بگیرید. اگر محتوایی که تولید میکنید کاربر پسند باشد به مرور زمان موتورهای جستجو نیز آن مطالب را شناسایی کرده و شما را به صورت خودکار به صفحه اول نتایج جستجو خواهند برد.
تولید محتوا یک اصل است و تبلیغ آن اصلی دیگر، برای یادگیری صبور باشید و با ما پله به پله جلو بیاید تا در نهایت بدانید که چطور کسب و کار خود را به موفقیت و درآمد زایی برسانید.