در این مقاله می‌خوانید:


روی خط کلید واژه : سئوی داخلی یا سئوی خارجی؟

تعیین کلید واژه‌ها و استفاده از آن‌ها تنها نیمی از فرآیندی است که برای سئوی وب سایت نیاز است آن را انجام دهید. بعد از مشخص کردن لیست کلمات کلیدی وقت آن رسیده که یاد بگیرید کجا و چطور از آن‌ها استفاده کنید. استفاده صحیح از کلمات کلیدی دقیقا مانند زمانی است که شما دارت بازی می‌کنید. استفاده از هر کلید واژه در جای خاصی از سایت امتیاز مشخصی دارد. این که شما لیست مناسبی داشته باشید اما ندانید که کجا و چطور از آن استفاده کنید مثل زمانی است که پول زیادی در اتاقی دارید که کلیدی ندارد و راهی برای نفوذ به آن نیست پس عملا شما چیزی ندارید.
در این مطلب از وبلاگ وبزی ما روش‌های مختلفی که می‌توانید از کلمات کلیدی استفاده کرده و وب سایت خود را بهینه سازی کنید معرفی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید .
 

 

 

چطور شروع کنیم؟


همه کارهایی که برای بهینه سازی و قرار گرفتن در صفحه نمایش نتایج جستجو انجام می‌دهید را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد : کارهایی که می‌توانید روی خود وب سایت انجام دهید و کارهایی که می‌توانید خارج از وب سایت خود انجام دهید. یا به زبان سئو، سئوی داخلی و سئوی خارجی!
 

 


سئوی داخلی


سئو داخلی یا سئوی On-Page به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که روی سئوی سایت و بهینه سازی اصولی آن صورت می‌گیرد. موتورهای جستجوگر مانند گوگل، الگوریتم‌های مختلفی دارند که سئوی داخلی سایت شما را بررسی خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل، الگوریتم پاندا است که نقشی پر رنگ‌تری از سایرین دارد، زیرا کیفیت محتوای درون وب سایت شما را بررسی می‌کند. هر چه محتوای سایت شما غنی‌تر از کلمات کلیدی بوده و توضیحات بیشتری داشته باشند الگوریتم پاندا آن را بیشتر دوست دارد. لینک‌هایی که در صفحات سایت قرار می‌دهید یا بنرهای تبلیغاتی توسط یکی دیگر از الگوریتم‌ها که مرغ مگس خوار نام دارد، بررسی می‌شود. تعداد لینک‌ها و بنرها و موضوعات وب سایت در این الگوریتم بررسی و طبقه بندی می‌شوند. علاوه بر این ساختار سایت باید بهینه سازی شده و قابلیت ریسپانسیو شدن داشته باشد. تمام این موارد به علاوه موضوعات دیگر در سئوی داخلی قرار دارد.
در واقع سئوی داخلی از همان ابتدای ساخت سایت آغاز می‌شود. فردی که مسئولیت طراحی گرافیکی سایت را دارد باید پیش از هر کس دیگری طبق استاندارد های سئوی داخلی که توسط کارشناس سئو مشخص شده است، باخبر شده و طبق آن عمل کند. توجه به چیدمان و طراحی منوها، متن‌ها و استفاده از عکس‌ها جزو وظایفی است که طراح گرافیکی سایت باید انجام دهد. سایت باید قابلیت اضافه کردن متن و عکس در هرجایی که کارشناس سئو می‌خواهد داشته باشد. پیاده سازی یک سئو حرفه‌ای برای سایت از همان اولین مراحل آغاز خواهد شد.
 


سئوی داخلی نه تنها در ظاهر بلکه در بطن سایت نیز باید رعایت شود. بخش دوم یا به عبارت دیگر مهره‌های مخفی سئوی داخلی تیم برنامه نویسی و راه اندازی سایت هستند. سئوی داخلی و دستورالعمل‌های مربوط به آن باید بر اساس استانداردهای کارشناس سئو در کد نویسی رعایت شود. توجه به عناوین صفحات، نحوه کد نویسی، طول سورس‌ها و حجم کم صفحات و سرعت بارگذاری وب سایت در این مرحله انجام می‌شود. لازم است بگوییم، مواردی که از نظر گوگل در سئو ممنوع و نکاتی که باعث رشد بهتر سایت می‌شوند در این مرحله بررسی خواهند شد. این که شما سایت خود را با سایر نمایشگرها و تلفن همراه سازگار کنید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باز هم مربوط به سئوی داخلی است.
بعد از تمام این مراحل فعالیت‌های بعدی مربوط به کارشناس سئو یا همان سئوکار شروع می‌شود. تولید محتوای سئو شده یکی از اولین و مهم‌ترین موضوعاتی است که در سئوی داخلی بررسی می‌شود. در این قسمت رضایت مخاطب و گوگل باید بررسی شده و محتوای کاربر پسند تولید شود. بعد از آن کار لینک سازی و پیوند صفحات به یکدیگر شروع می‌شود که نقشه ارتباطی سایت را برای گوگل تعریف خواهد کرد.
به بیان ساده می‌توان گفت که سئوی داخلی یا سئو On-Page همه کارهایی است که شما روی وب سایت خود انجام می‌دهید تا موتورهای جستجو شما را درک کرده و شانس بهتری برای کسب بهبود رتبه خود بر اساس کلمات کلیدی خود داشته باشید. استفاده استراتژیک از کلمات کلیدی در محتوای وب سایت یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که در سئوی داخلی باید آن را رعایت کنید.
 
 

 

سئو خارجی

 

سئو خارج از صفحه به کلیه اقداماتی که می توانید از وب سایت خود برای ایجاد اختیار خود استفاده کنید و به تقویت رتبه سایت شما کمک می کند ، اشاره دارد. این شامل پیوند از وب سایت های دیگر ، نوشتن وبلاگ های مهمان ، ارسال در رسانه های اجتماعی یا نوشتن در انجمن ها است.

 

 

سئوی خارجی یا سئوی Off-Page


سئوی خارجی به کلیه فعالیت‌ها و اقداماتی گفته می‌شود که در خارج از وب سایت انجام شده و روی شناسایی بهتر سایت توسط موتورهای جستجو مانند گوگل موثر است. سئوی خارجی تاثیر مستقیمی روی بالا بردن رتبه وب سایت داشته و راه‌های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. لینک سازی یا لینک بیلدینگ بزرگترین و موثرترین کار در سئوی خارجی است. در واقع لینک‌ها به عنوان منابعی برای گوگل محسوب می‌شوند که هر چه تعداد آن‌ها بیشتر باشد ارزش شما را بالاتر حساب می‌کند. این که شما برای هر مطلبی که می‌نویسید منبعی دارید نشان دهنده دانش شما برای گوگل خواهد بود. این اعتبار باعث می‌شود که به دفعات در نتایج جستجو نشان داده شوید. زمانی که کاربر وارد وب سایت شما شود و وقت نسبتا زیادی را در آن سپری کند باعث بهبود رتبه شما خواهد شد. همانطور که بارها به آن اشاره کردیم لینک سازی و ارجاع دادن مطالب به سایت‌های پر بازدید به معنی ساخت تونل‌های میانبر برای رسیدن به رتبه بهتر است. با افزایش بازدید و هدایت ترافیک به سمت سایت، برند سازی صورت گرفته و به مرور زمان اعتماد مخاطبین زیادی را می‌توانید کسب کنید.
سئوی خارجی باعث بهبود رتبه، اعتماد کاربر، هدایت ترافیک و افزایش بازدید از صفحات داخلی خواهد شد. سعی کنید در وب سایت‌های معتبری که با حوزه کسب و کار شما مرتبط هستند فعالیت داشته باشید و لینک‌ سایت خود را نیز در آن قرار دهید.
 


برای مثال اگر کسب و کاری در حوزه فروش کالا دارید می‌توانید از امکانات میزبانی سایت‌های معروف استفاده کرده و کالای خود را در آن‌جا قرار دهید و بعد از جلب نظر مشتری و مخاطب برای کسب اطلاعات بیشتر او را به سمت سایت خود هدایت کنید.
یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین مواردی که در سئوی خارجی اهمیت دارد، توجه به لینک‌های طبیعی است. یعنی شما مطلبی را بنویسید که مخاطب آن را دوست داشته باشد و در سایت خود از آن استفاده کرده و شما را به عنوان منبع معرفی کند.
در سئوی خارجی کیفیت اهمیت بیشتری از کمیت دارد و همیشه ارزش سایت منبع را بررسی کنید.

 


سئوی خارجی یا همان سئوی Off-Page می‌تواند به صورت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی باشد. شبکه‌های مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر تاثیر بسیار خوبی در افزایش بازدید از سایت دارند. سعی کنید در صفحات رسمی کسب و کار خود روزانه پست‌ها و مطالب جذاب و مرتبط قرار دهید و باز نشر شدن آن شانس بهبود رتبه سایت خود را چند برابر کنید. برای افزایش مخاطب در شبکه‌های اجتماعی باید هر روز فعالیت داشته باشید. میزان و نوع فعالیت در شبکه‌ها یاجتماعی جزء بزرگی از سئوی خارجی است که بهتر است برای انجام صحیح آن از یک کارشناس شبکه‌های اجتماعی و یک گرافیست خلاق کمک بگیرید.

 


 
سئوی داخلی یا سئوی خارجی، مسئله این است!


سئوی داخلی و سئوی خارجی مکمل یک دیگر هستند و برای موفقیت در کسب و کارهای آنلاین باید از هر دوی آن‌ها استفاده کنید. در واقه سئوی خارجی مانند این است که از فروشگاهی که مشتریان زیادی دارد بخواهید که با دریافت مبلغی محصولات و فروشگاه شما را تبلیغ کند و بالطبع اگر حوزه کس بو کار شما مرتبط بوده و رقیب‌تان دوست داشته باشد که کمک کند، مشتریان به فروشگاه شما هم سر خواهند زد. نمونه ساده سئوی خارجی را ما هر روزه در شبکه اجتماعی اینستاگرام و در بخش استوری‌های می‌توانیم ببینم. وقتی که یک اینفلوئنسر که مخاطبان زیادی دارد تبلیغ استفاده از یک برند یا کسب و کار را می‌کند در واقع همان سئوی خارجی است.
 
 
اما سئوی داخلی یعنی افزایش کیفیت خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید. علاوه بر این اگر سایت را مغازه‌ای در نظر بگیریم، سئوی داخلی از تزئین ویترین تا نحوه برخورد فروشنده با مخاطب و کیفیت کالا و قیمت آن خواهد بود.
دقت داشته باشید که سئوی داخلی برای گوگل از اهمیت بیشتری برخوردار است اما برای دیده شدن و افزایش ترافیک و بهبود رتبه شما به سئوی خارجی نیاز دارید بنابراین این دو باید در کنار هم رشد کند. بعد از راه اندازی سایت و رعایت کلیه نکات مربوط به سئوی داخلی وقت تبلیغ رسیده و بهتر است روی سئوی خارجی کنید تا گوگل بیشتر شما را بشناسد.
 

۵
از ۵
۶۰ مشارکت کننده